Avatar billede Slettet bruger
25. april 2000 - 00:50 Der er 11 kommentarer

combobox

jeg kunne godt tænke mig at lave en adressebog(hvor man printer ud) hvor der er en combobox hvor man fx. vælger a.andersen i boxen men den printer anders andersen tøndervej 432 tlf: 123456798 ud
hvordan gør man??
Avatar billede jchris10 Nybegynder
25. april 2000 - 08:13 #1
Du kunne jo fx. lave noget med en paradox eller access database, hvorfra du kan hente de oplysninger på har behov for.
Avatar billede delphidaner Nybegynder
25. april 2000 - 09:13 #2
Skal den udskrive så snart navnet bliver klikket på eller hvad?
Avatar billede cybermike Nybegynder
25. april 2000 - 09:54 #3
Er det udskriften du ikke kan lave? Du kan bruger ReportSmith page komponent eller hvad det nu heder.
Du kan også bare lave en form som ser ud som du vil have udskriften til at se ud og så skrive "form2.print('Delphi Print Job')" så bliver formen skrevet ud.

Er problemet at gemme date og hente dem igen? Der kan du evt. bruge en simpel FIFO stack.
Eller bare en tekst fil.

Sådan som dit spørgsmål for formuleret tror man(jeg gør ivhertfald) at du vil have noget til at lave det for os.
Avatar billede cybermike Nybegynder
25. april 2000 - 09:54 #4
Det var faktisk et svar!
Avatar billede sjensen Nybegynder
25. april 2000 - 12:02 #5
i.o.c.,

jeg kan lave et simpelt eks. til dig i Delphi 4 med en testfil eller en paradox database (vælg selv) som baggrund, hvis du vil.

Det tager ikke langt tid og jeg kan sende dig sourcen til din mailadr. (og selvfølgeligt vise den her også).
Avatar billede Slettet bruger
26. april 2000 - 19:54 #6
sjensen: jeg hedder l.o.c med L
det ville være godt med et eksemplel
Avatar billede sjensen Nybegynder
27. april 2000 - 01:57 #7
L.o.c, sorry, det har hele tiden læst det som et i.

Ok, med eksemplet. Jeg laver et lille et i morgen. Vil du har det med en tekstfil eller med en paradox db ?
Avatar billede sjensen Nybegynder
27. april 2000 - 01:58 #8
jeg vrøvler: Jeg har hele tiden læst det som et i, skulle der have stået !
Avatar billede Slettet bruger
27. april 2000 - 23:01 #9
det er bare 10-4 og en skumbanan.;=))

øhh hvis det ikke er for meget bøvl så bare et eksempel der virker så er det lige meget.
bare det ikke kræver andet end delphi for at virke så er jeg glad
Avatar billede Slettet bruger
28. april 2000 - 16:53 #10
min mail er l.o.c@jubiipost.dk
da min anden er gået ned :=(((
Avatar billede Slettet bruger
30. april 2000 - 22:44 #11
var der ikke en der ville sende mig et eksempel??

bare send det til michael.christiansen@skolekom.dk