Avatar billede courseofaction Nybegynder
10. januar 2002 - 10:03 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

bootcdrom

jeg skal have lavet en cd-rom som kan boote fra cd´en hvorved den åbner en forudbestemt ms-dos menu uden hjælp fra floppydisk !!
hvilket program kan man benytte ??
eller hvad der kan lade sig gøre !!?

hjælp ..!
stefan

Avatar billede soreno Praktikant
10. januar 2002 - 10:07 #1
cdrwin kan lave bootable cd\'er
Hvordan?`
Lav en diskette som gør nøjagtig det som du ønsker cdrommen skal gøre (godt råd: husk en driver til cdrom drevet hvis du vil have adgang til hele cd\'en, ellers har du kun adgang til \"disketten\".
Brug et program som laver en diskette om til et image (jeg har brugt norton commander 5.0, men det er sikkert svært at støve op..)
Brænd cd\'e, med bootable support (se brænderprograms hjælp)
Avatar billede courseofaction Nybegynder
13. januar 2002 - 04:12 #2
jamen hvad skal man skrive i autoexec.bat og config.sys når den skal finde driverne  (eks. ....a:\\mscdex.exe)
hvad skal man skrive istedet for a:\\ når den skal søge på cd-rom drevet ?
stefan
Avatar billede grinderslev Praktikant
13. januar 2002 - 04:22 #3
Ham her har skrevet en glimrende forklaring:
http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/bootcd/index.htm
Avatar billede courseofaction Nybegynder
13. januar 2002 - 07:26 #4
ginderslev>> det var et rigtig godt link du gav mig. jeg har afprøvet det og nu har jeg noget at arbejde med...!
perfekt !!
:-))
Avatar billede courseofaction Nybegynder
21. januar 2003 - 19:23 #5
og det virker fandme stadigvæk :-))))