Avatar billede banjokenned Nybegynder
09. januar 2002 - 20:47 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Forklaring: USB ?

Hvad er USB ? Foklaring ønskes....
Jeg har erfaret, at jeg har 2 flade porte (USB) bag på min PC, men er ikke klar over hvad de skal bruges til ? Er det bedre end noget andet - eller sagt med andre ord... er der fordele/ulemper forbundet med brug at USB ? Er stikket man benytter ens i begge ender ? Hvordan installeres USB -\"enheder\" ? Andet ....etc.??

# Banjoen #
Avatar billede hojben Novice
09. januar 2002 - 20:50 #1
Mus, keyboard, webcam og printer er nogle af de ting som kan tilsluttes gennem USB.

Hastigheden er (vist nok) hurtigere end de almindelige porte..

smid hardwaren i porten og windows finder den med det samme.
Avatar billede disable Nybegynder
09. januar 2002 - 20:50 #2
En USB enhed installerer praktisk talt sig selv. Og er en direkte port til f.eks. scannere, digital kameraer og meget andet.
Avatar billede schaadt Nybegynder
09. januar 2002 - 20:51 #3
usb kan bruges både til mus/scanner/kamere og sikkert flere ting.
har du xp installeres alt automastisk, nå du tilslutter enheden efter at windows er startet
Schaadt
Avatar billede hojben Novice
09. januar 2002 - 20:51 #4
ISDN-modems fås også med USB..

Og der kan være problemer med det.. det kan som så meget andet konflikte hvis producenten ikke har skrevet driverne ordentligt.

Avatar billede gunno Nybegynder
09. januar 2002 - 20:53 #5
Hatigheden på en USB port er på 11mbit

Man kan også sætte et netværk op med USB gennem en USB hub
Avatar billede disable Nybegynder
09. januar 2002 - 20:55 #6
USB - betyder iøvrigt  Universal Serial Bus... *GG*
Avatar billede james_t_dk Juniormester
09. januar 2002 - 20:57 #7
USB2, som kommer snart er op til 40 gange hurtigere altså op til 440mbit/sec.... Det er ikke USB2 du har i din maskine!!!
Avatar billede banjokenned Nybegynder
09. januar 2002 - 21:00 #8
Fedt med hurtige svar - men jeg ser bare ikke rigtigt de store fordele ved USB (med mindre man bruger XP, hvilket jeg - WIN 98 SE - bruger ikke gør....) ?? Og stikket til f.eks. printer eller scanner er det ens i begge ender - jeg har set en af min venners printere (Epson 580) med USB porte der er nærmest kvadratiske, hvorimod mine porte er mere flade og aflange....?

# Banjoen #
Avatar billede hojben Novice
09. januar 2002 - 21:02 #9
det kvadratiske er ind i printeren hvorimod det flade er ind imod compen...
Avatar billede banjokenned Nybegynder
09. januar 2002 - 21:04 #10
Okay - jeg stopper her - Tak for jeres hjælp !!

# Banjoen :o) #
Avatar billede disable Nybegynder
09. januar 2002 - 21:04 #11
banjokenned >> Jeg kører Win98 .. Og bruger USB til både min scanner og mit web-cam. Og når det er påkrævet, smider jeg lige et rat eller et joystick på.. Og det fungerer upåklageligt..

Så du vil da nok sagtens kunne få glæde af dine porte alligevel... ;o)
Avatar billede shamanic Nybegynder
09. januar 2002 - 21:09 #12
det der er i det, er at man ikke behøver at genstarte sin computer, når man feks skal tilslutte et digitalkamera, harddisk, osv.
Avatar billede hojben Novice
09. januar 2002 - 21:11 #13
takker for point..
Avatar billede banjokenned Nybegynder
09. januar 2002 - 21:11 #14
kratfuskeren> Okay - det ser jeg frem til :o)

# Banjoen #