Avatar billede krejberg Nybegynder
08. juni 1999 - 10:08 Der er 1 kommentar og
1 løsning

FInger eller lignende

Jeg har brug for en perlfunktion der tjekker på gyldighed af indtastet e-mail adresse. Ikke kun på om email adressen indeholder xxx@zz.yy men også gerne om den faktisk er en gyldig adresse, men i det mindste om domænet eksisterer.
Avatar billede tld Nybegynder
08. juni 1999 - 10:50 #1
Hvis du skal checke om en email adresse er god nok (ikke foolproof), så kan du telnette til SMTP porten på den maskine som holder domænet.

Klippet:

[tld@inf410 tld]$ telnet mail.id.dk 25
Trying 194.19.163.201...
Connected to sol.id.dk.
Escape character is '^]'.
220 sol.id.dk ESMTP Sendmail 8.8.7/8.8.7; Tue, 8 Jun 1999 10:48:27 +0200
VRFY lund@id.dk
250 <lund@sol.id.dk>
VRFY findesikke@id.dk
550 findesikke@id.dk... User unknown

Jeg er ikke klar over, om det er alle mailservere som giver adgang til VRFY. Prøv også at bruge EXPN (expand) kommandoen.

Der burde vel kunne fedtes noget sammen omkring det.

Benyt evt. SMTP.pm modulet til kommunikationen
Avatar billede krejberg Nybegynder
22. juni 1999 - 18:39 #2
Yo man. Det lyder som en brugbar metode.

Ellers er det jo lang tid siden man har hørt fra jer!