Avatar billede cybermike Nybegynder
09. januar 2002 - 16:33 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

DNS server i openbsd?

Tjaee hvordan sætter man lige hurtigt sådan en op? hvis der var en der gad lige være icq hotline den times tid det tager at sætte det op ville det bare være genialt.

Boxen er en 200mhz´er med 256mb ram og 512mb harddisk.
Avatar billede milpoer Nybegynder
10. januar 2002 - 14:38 #1
Jeg lytter lige med.. Måske kan vi hjælpe hinanden..
Avatar billede bluehorse Nybegynder
20. januar 2002 - 01:21 #2
Hvis du ikke allerede har hentet en DNS server, kan du jo altid enten hente en via ports eller som package fra openbsd.org - det er ihvertfald den letteste måde at få den lagt på din box.
Nu har du ikke nævt hvilken version af OpenBSD det drejer sig om, eller hvilken platform.
Såfremt det er en fx OpenBSD 2.9 på i386 kan Bind 9.1.3 hentes fra denne side: http://www.openbsd.org/2.9_packages/i386/bind-9.1.3.tgz-long.html
Den hurtigste måde at sætte den op på, er nok via en form for gui.
Her kan du fx bruge webmin ( http://www.webmin.com ) som også findes til OpenBSD. Der kan du via webinterface på let vis sætte din DNS op.
Hvis det ikke er uddybende nok, så skriv endelig igen, så vil jeg prøve at holde øje.
Hotline kan jeg nok desværre bare ikke tilbyde, da jeg har lidt travlt med en række projekter på work, men jeg kan nok godt svare på et par spørgsmål her, hvis det er :)
Avatar billede cybermike Nybegynder
20. januar 2002 - 01:31 #3
jeg skal lige have banket boksen til igen.

Gui vil jeg ikke have noget med at gøre, så lærer jeg jo ikke at sætte det op. Så lærer jeg klik og træk så kunne jeg ligeså godt bruge windoze.

men jeg kigger på det. Tror nok den heder 3. et eller andet.
Avatar billede bluehorse Nybegynder
21. januar 2002 - 09:57 #4
Det er ikke helt noget med klik og træk - det er bare noget, der gør det lidt mere overskueligt i starten. Man kan stadig fuldt ud redigere i filen selv.
Det gør det også lettere at komme igang med den rigtige formattering af zone-filerne.
Når man føler sig lidt mere stiv i det, kan man jo altid bare gå over til at bruge vi igen :)
Avatar billede cybermike Nybegynder
28. april 2002 - 21:35 #5
lukkes
Avatar billede cybermike Nybegynder
28. april 2002 - 21:35 #6
!