Avatar billede engberg2 Nybegynder
09. januar 2002 - 16:30 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Har brug for nyt hardware.

Jeg har en Pentium II 350MHz, som jeg gerne vil have opgraderet.

Det jeg regner med at skulle have er:

Harddisk
CPU (+ køler?)
Motherboard
Ram
Harddisk
(Grafikkort)
(Kabinet?)

Jeg har 2 problemer... Hvad kan jeg få for 3000,- til 3500,-

..og jeg er ikke voldsom tryg ved selv at skulle sætte CPU, køler og motherboard sammen... Er der steder der sælger de dele samlet, eller hvor kan jeg læse om det??
Avatar billede rickypriv Nybegynder
09. januar 2002 - 16:35 #1
Gå ind på www.edbpriser.dk og kig under Bundlede varer. :)
Avatar billede engberg2 Nybegynder
09. januar 2002 - 16:44 #2
- har været der, men de har jo ikke voldsomt mange tilbud...
Avatar billede rickypriv Nybegynder
09. januar 2002 - 17:32 #3
Så gå ind på www.shg.dk og brug deres sammel selv..

Brug dette sp. til at forhøre dig om evt. HW passer sammen :)

Og når du så har fundet det du skal bruge, ringer du til dem , og høre om de kan sætte tingene sammen inden de sender det.
Avatar billede joergensenmartin Juniormester
09. januar 2002 - 20:37 #4
Hej Engberg

Du skriver at du vil bruge 3000 - 3500 hvilket ikke er meget. havde du bare sagt 4000.

Men her er et forslag (jeg går ud fra du har et ATX kabbinet:
Bundkort  : Asus A7A266-E ATX. det understøtter IDE 133 og CPU op til 1600 mhz 1400 kr
Processor : AMD Duron 1000 Mhz 725 kr
Ram      : Kingston 128 mb DDR pc2100 400 kr (jeg ville dog selv købe 256 mb til 570)
Køler    : Tt mini cobber ORB 150 kr
Harddisk  : Maxtor Diamond Plus D740X 20 GB, understøtter IDE 133 820 kr
Cool paste: Arctic Silver II (ikke det billigste men noget af det bedste) 80 kr

Det giver ialt 3810 kr incl. fragt. se selv priserne på www.edbpriser.dk
Det er lidt dyere end det du bad om men det er rimelig fremtidssikret ved det enderstøtter IDE 133, DDR ram og AMP Palomino XP

Med hensyn til samling af systemet så er der som regel noget hjælp i brugsanvisningen til
bundkortet og Asus er en af de bedre til det

Jeg håber du kunne bruge noget af det her

Martin