Avatar billede chaoz Nybegynder
09. januar 2002 - 16:25 Der er 11 kommentarer

Dårligt DVD drev???

jeg står for at kunne købe et dvd drev men ved ikke om jeg skal købe det det er et Samsung SD 608....er det er dårligt drev???
Avatar billede echelon01 Nybegynder
09. januar 2002 - 16:41 #1
Jeg kan helt klart kun anbefale Sony / Pioneer som DVD-drev. De er hurtige, stabile og har lang levetid. Og oven i købet følger der en stor softwarepakke med (Hvis du køber retail vel og mærke).
Avatar billede blueyed1 Nybegynder
09. januar 2002 - 16:52 #2
Mener at det er et Samsung DVD drev Compaq bruger i min Presario 7950, og det er ikke for godt, det virker næste ikke mere til DVD
selvom det kun er 1½ år :-(
Det hedder godt nok Compaq SD 608, men er ret sikker på at det er det !
Avatar billede lassebm Nybegynder
09. januar 2002 - 16:52 #3
som echelon01 skriver er sony og pioneer i særklasse. vil dog lige tilføse ASUS som man altid kan stole på! :o)
Avatar billede lassebm Nybegynder
09. januar 2002 - 16:52 #4
svar
Avatar billede blueyed1 Nybegynder
09. januar 2002 - 16:52 #5
Når jeg skal købe et nyt DVD-drev skal det ikke hedde Samsung !
Avatar billede lassebm Nybegynder
09. januar 2002 - 16:55 #6
Har selv et Pioneer 106S! Det kan læse ALLE medier.. Altså cd/dvd medier! :o)

Har ikke haft nogen problemer
Avatar billede blueyed1 Nybegynder
09. januar 2002 - 16:59 #7
Kunne mit Samsung/Compaq også i starten, nu kniber det med CDRW og DVD :-(
Avatar billede lassebm Nybegynder
09. januar 2002 - 16:59 #8
hmm mit er vidst godot over et år gammelt mener jeg!
Avatar billede nexer Nybegynder
09. januar 2002 - 23:53 #9
Har ikke hørt så meget om Samsung DVD drev. men som de andre siger er Pioneer et kanon drev. Man skal bare være opmærksom på at støj niveauet er mere markant ved Pioneer. Det er selvfølgelig mest aktuelt på slot-in modellerne. Ellers skulle Asus også være godt. Fordelen er her at man kan gøre drevet regionsfrit vha. en jumper på bagsiden af drevet.
Hvis du bare skal bruge drevet til at se DVD på er der ikke ret meget forskel på de forskellige drev, da hastigheden her er næsten ens. Der hvor man oplever forskellen er ved \"layer\" skift på skiverne og ved læsning og kopiering af almindelige cd\'er.

Avatar billede chaoz Nybegynder
10. januar 2002 - 15:08 #10
jeg kom lidt i tvivl om et pioneer dvd drev er kodefrit eller det skal fixes med noget firmware???
Avatar billede nexer Nybegynder
11. januar 2002 - 01:41 #11
Det skal fixes...