Avatar billede nebrot Nybegynder
09. januar 2002 - 14:35 Der er 6 kommentarer

Udskiftning af slave harddisk gentaget p.g.a fejl ved forrige

Jeg vil sætte en større harddisk nr 2 i min pc. Fra 8,4 giga til 40 giga. Den sidder som slave på raid system på bundkort.Der er både fdisket og formatteret  som den skal, men win Xp pro vil ikke starte op med den nye. Når jeg sætter den gamle på kører det ok igen. Jeg har også win 98 på min pc. Der virker det hele perfekt. Har det noget med aktivering eller registrering af win Xp at gøre eller noget helt andet?
Avatar billede rejen Nybegynder
09. januar 2002 - 15:36 #1
Hvilket format har du fdisket din disk til?
Avatar billede nebrot Nybegynder
09. januar 2002 - 15:44 #2
fat 32 ligesom den forrige, altså den på 8,4 giga og som kører fint i win XP
Avatar billede resten Nybegynder
09. januar 2002 - 18:01 #3
så prøv en reperation af din xp og se om det ikke skulle hjælpe?.
boot op på din cdrom og vælg reper istedet for install
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
09. januar 2002 - 20:05 #4
Måske et dumt spørgsmål, men er din xp installeret på harddisken du forsøger at skifte ?.
(du skriver jo du har 98 også, og man installerer normalt 98 og xp på hver deres partition)
Avatar billede nebrot Nybegynder
09. januar 2002 - 21:15 #5
Jeg har partion magic på min pc, De er installeret på hver deres pertion, og ikke på den harddisk jeg forsøger at udskifte. Den jeg vil udskifte er slave harddisken
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
09. januar 2002 - 22:58 #6
XP skriver en signatur på hver eneste harddisk, der er tilsluttet computeren.
Jeg tror jeg ville prøve at pille den gamle harddisk ud og se om XP vil starte. Hvis den vil det, så sæt den nye i og start op i windows 98 og brug fdisk til at slette alle partitioner. Start herefter op i XP, og brug disk manageren til at lave partitionerne igen. Ikke partiton magic.