Avatar billede lise Nybegynder
08. juni 1999 - 08:33 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

ICQ

Hvad er ICQ og hvordan faar jeg det paa min computer....? Kan det downloades?
Avatar billede lindemann Nybegynder
08. juni 1999 - 08:54 #1
Hej Lise,

Du kan hendte ICQ paa alle store download steder, saa som http://sunsite.auc.dk/tucows/ eller hos ICQ selv paa http://www.icq.com.
Naar du har hentet det er det bare at dobble klikke paa filen og foelge vejledingen.
Avatar billede lindemann Nybegynder
08. juni 1999 - 08:56 #2
Forresten ICQ er lille program der kan vise om dine internet venner er online. Men det kraever at de ogsaa har det installeret.
Men ICQ kan du ogsaa chatte og sende filer og meget andet.
Avatar billede lise Nybegynder
08. juni 1999 - 09:21 #3
Tak for hjaelpen. Man kan chatte direkte online (safremt begge har ICQ naturligvis) ikke?
Avatar billede lindemann Nybegynder
08. juni 1999 - 09:28 #4
Jo, men der er begraesninger. F.eks. er der problemer hvis i begge er bag en firewall. Men der er en del instillingere man kan forsoege med, men det er vaerd at proeve. Saa god fornoejelse med det :)
Avatar billede lise Nybegynder
08. juni 1999 - 10:19 #5
Hvad er en firewall?
Avatar billede lindemann Nybegynder
08. juni 1999 - 10:29 #6
Jeg ved ikke meget om det, men jeg ved at hvis du f.eks. sidder paa et arbejds- eller skole netvaerk, saa er det interne net beskyttet af en computer. Den computer er sat op imellem det lokale (arbejds/skole) netvaerk og internettet for at beskytte mod hacker.
Den firewall kan saa vaere mere eller mindre aabne og derved kan den vaere sat op paa saadan en maade at du ikke kan bruge ICQ naar du er paa det lokale net.
Paa http://www.icq.com, beskriver de de problemer du kan stoede paa med en firewall. Men som sagt det er kun at proeve.
Hvis du har problemer eller flere spr. saa kan du ogsaa sende en e-mail til: slindemann@csi.com
Avatar billede thoeger Nybegynder
08. juni 1999 - 10:36 #7
Men hvis du bare sidder der hjemme er der jo ikke noget med firewall, det er kun på arbejdspladser. Eller hvis du evt har stofanet.
Avatar billede lise Nybegynder
08. juni 1999 - 10:41 #8
Ja, det er fra min computer hjemme, og jeg skal primaert maile/chatte med en anden 'hjemme' computer.
Saa det burde ikke vaere nogte problem?
Avatar billede mark Nybegynder
08. juni 1999 - 11:25 #9
Not at all!! Så kan du sagens bruge det!
Glæd dig..: Det er et kanon prog!!!
Avatar billede thoeger Nybegynder
08. juni 1999 - 11:26 #10
ja, uden tvivl det beste freeware program der nogensinde er lavet
Avatar billede cyberesben Nybegynder
08. juni 1999 - 14:09 #11
ja sammen med netscape
Avatar billede mark Nybegynder
09. juni 1999 - 00:13 #12
Lad os ikke glemme mIRC! ...eller de andre IRC-klienter :)
Avatar billede cyberesben Nybegynder
09. juni 1999 - 00:35 #13
eller WinAMP
Avatar billede lise Nybegynder
09. juni 1999 - 04:00 #14
okay okay, nu har jeg downloaded ICQ. Men jeg er i tvivl om helt praecist hvordan jeg ser hvem der er online af mine internet venner.... Jeg kan godt finde dem ved sog funktionen, men hvordan ved jeg om de er online? - og hvordan ved de at jeg er online?
Og derfra tager det naeste skridt at chatte med hinanden?
Det kraever vel at man er online laenge og saa bare venter paa at nogle skal svare??? eller hvad....
Avatar billede lindemann Nybegynder
09. juni 1999 - 10:03 #15
hej lise,
Naar du faar installeret ICQ, saa tildeler ICQ dig et nummer som er unikt. Det nummer kan du give til andre der har ICQ, som saa taster det ind i deres ICQ og derved holder deres ICQ oeje med om du er online.
Du kan proeve at taste min ind og saa kan du se hvordan det virker.
Mit nummer er 34543721
Avatar billede cyberesben Nybegynder
10. juni 1999 - 00:28 #16
mit er 3678185 *GG*