Avatar billede kramerfan Nybegynder
09. januar 2002 - 14:08 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Eksternt Modem problemer!!

Jeg er ved at tilslutte en maskine med win98 til Internettet via et eksternt \'Amitech 1456VQE 56k modem\'. Men win98 kan ikke få svar tilbage fra modemet. Jeg kan se, at modemet modtager et signal og arbejder med det, men den sender åbenbart ikke noget tilbage - hvad kan der være galt?!
Avatar billede nebrot Nybegynder
09. januar 2002 - 14:10 #1
Tjek om din com port er sat rigtig op i bios
Avatar billede kramerfan Nybegynder
09. januar 2002 - 14:15 #2
Hvad vil være rigtigt og hvad forkert?
Avatar billede spine Nybegynder
09. januar 2002 - 14:25 #3
prøv at installere 56.000 kb standart modem driver det hjalp på mit gamle sandberg kan jeg huske, der var der samme problem....
din comport kan, medmindre du aktiovt har gjort noget, ikke stå forkert i bios det er nok det sidste sted jeg vil lede, ikke dermed sagtat det ikke kan være det, men jeg ville ikke starte med at rode med bios.... ikke pgra modem problemer, det skulle da lige være at det skyldtes at du har et internt modem som konflikter el. lign.
Avatar billede nebrot Nybegynder
09. januar 2002 - 14:26 #4
i Bios vil du kunne se om com 1 og 2 port er sat til automatisk eller manuel opsætning. Det bedste er at de står på auto, da der så i hvert fald ikke er adresse konflikter
Avatar billede spine Nybegynder
09. januar 2002 - 14:26 #5
men altså kort sagt...så er det højest sandsynligt et software/ driver problem, kig evt. efter opdateret driver på amitechs hjemmeside eller her www.driverguide.com u:drivers p:all
Avatar billede kramerfan Nybegynder
09. januar 2002 - 14:27 #6
Jeg har fundet den rigtige driver på Amitech\'s webside, så det skulle ikke være et problem.
Avatar billede kramerfan Nybegynder
10. januar 2002 - 18:20 #7
Jeg har sat modemet op i printerporten - er det et problem. Der er ikke andre prote der passer. Skal man forbinde modemet til LPT 1-printerport eller Com2?
Avatar billede zeion Nybegynder
14. januar 2002 - 09:58 #8
du skal 100 % tilslutte det til com2 porten !!
Avatar billede spine Nybegynder
14. januar 2002 - 10:10 #9
til comporten, hvis ikke stikket passer kan du købe en adapter. Modems kan KUN tale med serielle (com) porte eller USB.