Avatar billede paw Nybegynder
08. juni 1999 - 05:05 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Bøger til C++

Er der nogen der kender nogen gode "Kom godt i gang bøger" til C++?? Bøgerne skal helst kunne bruges i de fleste compilere.....

Avatar billede macfat Nybegynder
08. juni 1999 - 09:33 #1
Jeg ved at IDGbooks har en bog/hæfte på 128 sider som gennemgår det mest basale i c++. Hæftet hedder "C++" og er skrevet af Kris Jamsa, og koster 69,-

Mvh

René
Avatar billede fuxi Nybegynder
08. juni 1999 - 11:16 #2
Der er også bøgerne "Teach Yourself xxx In 21 Days", de udgives til div. compilere. Det er OK nybegynder bøger.
De går slavisk til værks, og kommer igennem langt det meste.
Af compilere kan jeg da lige anbefale Borlands C++ Builder 3 eller 4. Jeg har selv arbejdet med både Microsofts og Borlands compilere, og jeg må indrømme at Borlands er langt den nemmeste og bruge :0)
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
08. juni 1999 - 11:43 #3
Den bog, du nævner kan findes i den danske News group dk.binaer
i elektronisk for, jeg kan sev anbefale:
Biginnig C++ fra Wrox (ca. 1000), og kan bruges med næsten alle compilere, du kan finde et "prewiev" af et af kapitlerne på:
http://www.wrox.co.uk/Store/Books/012X/Contents.stm

Avatar billede a1a1 Novice
08. juni 1999 - 16:38 #4
Teach ur self visual C++ 5.0, sucks
Avatar billede a1a1 Novice
08. juni 1999 - 16:40 #5
jeg har den selv, der er da en masse programmerings eksempler, men der står bare at man skal gøre sådan og sådan, men ikke hvorfor (jeg vil mene at den bog, måske er beregnet til folk der er kan C++ og kender til windowsprogrammering)
Avatar billede fuxi Nybegynder
08. juni 1999 - 16:53 #6
Til a1

Du har ret i at Teach yourself visual c++ sucks. Men det skyldes mest af alt
at visual c++ er ufatteligt svært. Det er f.eks. nærmest umuligt at lave en windows grænseflade, hvis man ikke har flere års erfaring. Derfor vil jeg anbefale at bruge borlands builder eller et andet produkt. Jeg er selv blevet tvunget til at lære begge
dele :0( Jeg måtte SKULLE lære Visual C++ først:(
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
08. juni 1999 - 17:01 #7
så svært er det da heller ikke (VC++)
Avatar billede a1a1 Novice
08. juni 1999 - 17:27 #8
til fuxi

Det jeg mente var at i bogen (21days), er der ikke forklaring på hvorfor man skal gøre det der står, hvis man fx. tager Beginning VC++ 5.0 (fra WROX), så står lidt om hvorfor (meget bedre skrevet)..

Jeg vil da godt give dig ret i at C++, ikke er nemt at lære, slet ikke hvis du vil programmere til windows, men fx. BgC++5.0, er der et eks. hvor man selv "bygger" vinduer (som borland/VisualC gør det for dig (class wizards eller hvad det nu hedder))

Derved får man en forståelse for hvad det er der bliver lavet for en, af de "smarte" programmer..
Avatar billede fuxi Nybegynder
08. juni 1999 - 17:59 #9
Til 127144146281

Syntes du ikke!!!
Stort set hele min klasse på datamatiker udannelsen, syntes det var temmeligt svært at lave windows applikationer med en god brugergrænseflade.

Jeg kan kun sige RESPEKT!
Avatar billede z_master Nybegynder
08. juni 1999 - 21:11 #10
Hvis du vil have nogle bøger og det ikke gør noget at de er på Engelsk, så kan du vel altid tjekke www.amazon.uk.co  (eller sådan noget lignende)

Et af de største steder for bøger..
Avatar billede fuxi Nybegynder
08. juni 1999 - 22:27 #11
Amazon kan klart anbefales. Specielt da de er betydelig billigere med fagbøger end de er i Danmark. EDB-bøger er typisk 30-50 procent billigere i England.
Avatar billede paw Nybegynder
09. juni 1999 - 04:14 #12
Til Alle.

Tak for de forskellige besvarelser.

Nogle af jer kommenterer, at borland klart er at foretrække frem for visual. Det kunne være jeg skulle skifte så.