Avatar billede indernet Nybegynder
09. januar 2002 - 10:31 Der er 10 kommentarer og
3 løsninger

Registreringsdatabase problem

Hej

Jeg har lige pludselig fået denne besked, når jeg starter min maskine op:

Du har gendannet en registreringsdatabase, der er i orden.

Windows fandt en fejl i dine systemfiler og gendannede en nyere sikkerhedskopi af filerne for at rette problemet.

Efter at have trykket på genstart, som er eneste mulighed, genstarter maskinen, men går ind i samme \"fase\" igen (som en form for løkke)...

Avatar billede bundgaard Nybegynder
09. januar 2002 - 10:44 #1
sæt din windows cd i og geninstaller :)

eller prøv at trykke F8 når du starter op, gå i fejlsikret tilstand og tjek om du kan finde nogle fejl i Windows :)
Avatar billede peet-49 Novice
09. januar 2002 - 10:48 #2
Du kan tjekke for ændrede files i systemoplysninger under funktioner, men det kan tage sin tid. Det hurtigste er, at smide din startdiskette i, genstart systemet, aktiver med CDROM, når den er færdig med, at loade, skriv install og tryk enter, så smid din winskive i, så laver den en ny registreringsbase, samtidig med, at du lægger win ind. Du ændrer ikke noget på dine nuværende indstillinger.
Avatar billede summer Mester
09. januar 2002 - 11:01 #3
Genstart med Ctrl nede> Vælg Kun Kommandoprompt> skriv her SCANREG/FIX > kør prg. og genstart og se om det hjalp. Hvis ikke indsætter du istedet SCANREG/RESTORE og vælger en ældre dato end da problemet opstod. Det tager kun ganske få minutter, at prøve denne rep. af reg.
Avatar billede indernet Nybegynder
09. januar 2002 - 11:56 #4
Jamen gemmer Windows ikke kun de sidste 5 reg.baser? jeg har prøvet at starte min maskine mindst 10 gange med forskellige muligheder, har nemlig 2 harddiske i maskinen, så vil der overhovedet min \"gode gamle\" reg.base tilbage..?

Må jeg iøvrigt spørge om dette, ellers undskyld.
Avatar billede indernet Nybegynder
09. januar 2002 - 12:01 #5
Til Bundgaard og Peet49. Jeg prøver når jeg vender hjem i aften.
Avatar billede summer Mester
09. januar 2002 - 12:51 #6
indernet, jo du kan kun gå 5 DAGE tilbage. Hvis de 5 dage er overskredet, kan du jo prøve om SCANREG/FIX hjælper
Avatar billede indernet Nybegynder
10. januar 2002 - 10:37 #7
Har fået ny maskine, så til Hækkenfeldt med den gamle... Tak for hjælpen, prøver at dele sol og vind lige...
Avatar billede summer Mester
10. januar 2002 - 12:41 #8
Tillyke med det. Det var selvfølgelig en lidt drastisk løsning på problemet, men jo også dejligt med lidt nyt isenkram.
Avatar billede indernet Nybegynder
10. januar 2002 - 13:58 #9
Ja, jeg klager ikke:

Asus A7N 266-E
AMD Athlon 1600 XP
256MB 2100 DDR-ram
CDR IDE PLEXTOR 40/24/10
HD 60.0 SEAGATE BARRACUDA IV 7200RPM ATA/100
19\" Samtron
Subwoofer Creative FPS-1500
XP som styresystem

Så dæ\' bar\' dæjli\'

Jeg ønsker iøvrigt at sælge den \"gamle\", som normalt har kørt rigtig godt, og været en rigtig god spillemaskine for mig, med gode TNT og Voodoo2 kort i. Så faktisk tror jeg kun, det kræver en formatering af mine harddiske, så skulle den gerne køre den igen. Men ak, man ved jo aldrig med sådan noget isenkram.

Iøvrigt ved jeg ikke rigtig, hvordan det pointsystem fungerer. Så jeg håber, at I alle 3 har fået point for jeres besvarelse.

Faktisk prøvede jeg Summers forslag igår, men uden resultat, fordi den krævede, hvis jeg ellers husker rigtigt, at himen var slået til. Det havde jeg ikke lige overskud til at sætte mig ind i yderligere, med den nye maskine lige ved siden af mig.
Avatar billede summer Mester
10. januar 2002 - 16:57 #10
Når du skal acc. svar, har du forskellige muligheder nede i boksen. Der står også navnene på dem der har svaret, så kan du fordele pointene som du har lyst, eller lægge et svar ind på siden og acc. det selv, så får du dine point tilbage. Det er hvis du ikke synes du har fået hjælp her.
\"himen\" hvad er lige det. Der skal ikke gøres andet en jeg skrev.
Avatar billede indernet Nybegynder
11. januar 2002 - 08:38 #11
Ups...Jeg mente selvfølgelig Himem.sys
Avatar billede bundgaard Nybegynder
11. januar 2002 - 09:08 #12
Takker for point :)
Avatar billede summer Mester
11. januar 2002 - 09:15 #13
Tak for point og held og lykke med dit nye grej :)