Avatar billede ymmot Nybegynder
08. januar 2002 - 23:07 Der er 16 kommentarer

XP langsom - på en 800 MHz - 256 MB ram

Min nyinstallerede XP Home - er blevet meget langsom - når jeg Eks. bruger søgefunktionen efter en bestemt musik fil - tager det utroligt lang tid ME var der inden man blinkede - Bruger jeg et PowerPoint show - sammen med musik - går den nærmest død - ME ingen problem - ER der noget der kan stilles ?????
Avatar billede rostved17 Nybegynder
08. januar 2002 - 23:10 #1
Hvad har du af grafikkort?

XP kræver meget kræft skulle jeg hilse at sige...
Avatar billede 24u Juniormester
08. januar 2002 - 23:14 #2
jeg tror desvære ikke at det er hans computerkraft man kan skyde skylden på ;o).

jeg har set det køre fint på en k6 3 450Mhz 192mb ram, og et skod grafik kort.
Avatar billede mark_s Nybegynder
08. januar 2002 - 23:15 #3
du skulle install win 2000 pro det er ikke langsom og det vikker bare...
Avatar billede rostved17 Nybegynder
08. januar 2002 - 23:18 #4
Har set det køre med problemer på en Duron 1ghz med 128 mb ram, og et TNT2... også efter adskillige formateringer og reinstallationer...
Avatar billede praetorian Nybegynder
08. januar 2002 - 23:18 #5
HAr hørt om nogle der har kørt XP professional på en P233 med 128 Mb ram der kørte det tilfresstillende
Avatar billede ymmot Nybegynder
08. januar 2002 - 23:21 #6
Jeg har Nvidia Ge Force 256 - men havde mange problemer med at få gang i det. - Muligvis har jeg ikke fået det til at funke optimalt - Har lige prøvet på at se en DVD film - den hakker også i det - og jeg kan ikke stille den til DMA på cd\'en -
Avatar billede 24u Juniormester
08. januar 2002 - 23:23 #7
se evt. http://www.eksperten.dk/spm/150172

noget med virus programmet.
Avatar billede rostved17 Nybegynder
08. januar 2002 - 23:23 #8
Alt det grafiske trækker meget på dit grafik-kort. Prøv evt. at skifte til Windows classic style (eller hva det hedder)

Bare for at se om det er der den halter...
Avatar billede Himbear Nybegynder
08. januar 2002 - 23:28 #9
Du kan gå ind i control panel og i system. Og så under fanebladet advanced kan du vælge settings for performance. Dér kan du sætte det hele til best performance, så den alle effekter fra!
Avatar billede Himbear Nybegynder
08. januar 2002 - 23:29 #10
Hvis du ellers har de muligheder i home-edition?
Avatar billede 24u Juniormester
08. januar 2002 - 23:40 #11
rostved17 > har installeret xp pro på en amitech duron 700Mhz m. 192mb ram og ledteck tnt2... kører fint!.
Dog har jeg hørt om problemer med amitech (amd modeller).
Avatar billede rostved17 Nybegynder
08. januar 2002 - 23:42 #12
24U >> Jeg siger jo heller ik at det ik kan køre på den. Men jeg tror det svinger meget fra pc til pc.

Kunne f.eks. køre XP rimeligt på min gamle K6-2 500 mhz med 192mb SD-Ram, og grafikkort med 4mb ram...

Men når jeg skriver rimeligt, så er det ikke noget JEG kan holde ud i længden...
Avatar billede ymmot Nybegynder
08. januar 2002 - 23:48 #13
Tusinde tak for jeres svar - men jeg har nu valgt at formatere min harddisk - og så starte op med Win XP - fra starten - jeg havde opgraderet fra ME - men der er for mange løse ender - Endnu engang tak -
Avatar billede rostved17 Nybegynder
08. januar 2002 - 23:51 #14
En anden gang - ALDRIG opgradér.

ALTID fuld/ny install
Avatar billede ymmot Nybegynder
08. januar 2002 - 23:56 #15
YES - men jeg er ikke verdens bedste med en computer - så jeg tog den nemme løsning først.
MEN kan heller ikke leve med en computer der ikke funker optimalt - Kommer tilbage hvis jeg får problemer i morgen - . Hej
Avatar billede rostved17 Nybegynder
08. januar 2002 - 23:58 #16
Held og lykke :o)