Avatar billede fizher Nybegynder
08. januar 2002 - 20:49 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

openGL... intet virker sq

jeg har så oxo et problem med xp og opengl. jeg har læst næste alle indlæg på denne side og ingen af forslagene virkede..

mit bundkort: asus A7M266
gfx kort : Palit systems Geforce 2 Pro 64 mb

eller har jeg kun et netværkskort samt et lydkort (SB live 1024) siddene i comp\'en..

Problem.. tja.. fryser i alle spil som kører med opengl!!

jeg har prøvet med kompatibilitet virkede første gang, derefter crashede spillet igen. har prøvet med næsten alle de driver som findes til nvidia inkl. dem som er blevet anbefalet af jer..!

mit spørgsmål er så, hvad fanden gør jeg nu???
Avatar billede goulduck Nybegynder
08. januar 2002 - 21:06 #1
Nu ved jeg ikke lige hvilken CPU et Asus A7M266 køre med - men hvis det er AMD, så prøv at hente den nyeste 4in1 driver.

Du har opdateret med de nyeste grafik drivere fra Nvidia eller kort producenten?
Avatar billede fizher Nybegynder
08. januar 2002 - 21:12 #2
problemet er bare at 4in1 driverne er til via...

A7M kører med ADM 761 chipsæt. har nemlig oxo prøvet at inst. dem men de fucked xp helt op netop fordi det er AMD chip..

Jeg har prøvet både med nvidias nyeste 23.11 og alle de driver som lå på den cd jeg fik sammen med grafikkortet..

Dog har jeg ikke prøvet dem fra deres hjemmeside eftersom den er nede..
Avatar billede thomasd Nybegynder
08. januar 2002 - 21:18 #3
AMD har lavet en AGP Patch, der løste problemet i Win2000.
Jeg ved ikke om det hjælper i XP, men det er da forsøget værd.
Du kan hente patchen her:
http://www.amd.com/us-en/Processors/TechnicalResources/0,,30_182_871,00.html
Der er et link til 2000 Patchen i højre side.
Når linket virker igen...
Avatar billede goulduck Nybegynder
08. januar 2002 - 21:18 #4
Defekt ram klods har jeg også en ven som blev sindsyg over.... da han fjernede den kørte computeren stabilt - dog lidt langsommere.

Den lavede det samme... også i nogle tilfælde \"ude i\" Windows.
Avatar billede fizher Nybegynder
08. januar 2002 - 23:19 #5
hmmm jeg tror ikke at det er en defekt ramklods, efter som jeg kun har en, 256 ddr

jeg fatter det simpelhen ikke, hvorfor det ikke virker.. jeg har prøvet ALT, synes jeg selv..

håber dog stadigvæk at der er en derude som kender svaret!!!
Avatar billede goulduck Nybegynder
09. januar 2002 - 06:52 #6
Det kan da stadig være defekt RAM.

Hvis det er en af de sidste adresser på modulet, bliver det sidste ram først udnyttet når du starter noget RAM krævende - fx et spil.
Avatar billede thomasd Nybegynder
09. januar 2002 - 07:15 #7
Det er ikke for at være på tværs.
Men har du prøvet med AMD\'s AGP Patch?
Jeg ved, at du ikke kan hente den endnu(linket virker stadig ikke).
Jeg har den liggende og kan maile den til dig.
Avatar billede fizher Nybegynder
09. januar 2002 - 07:18 #8
defekt klods.. hmmm må jeg lige undersøge..

og thomasd. den må du MEGET gerne sende, jeg har prøvet at hente den men linket du ved..

qvistorff@mail.dk

på forhånd THX!!!!
Avatar billede fizher Nybegynder
15. juli 2002 - 19:28 #9
købte et nyt kort! funger perfekt nu!