Avatar billede francker Nybegynder
08. januar 2002 - 19:49 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Problemer med genstart

jeg har nogke problemmer under genstart eller lukning af computeren. Jeg når til meddelsen med \"vent venligst mens windows lukker\" eller hvad der nu står, og så går computeren helt i stå. Den viser billedet konstant uden der sker en skid. Det virkede ellers fint for kort tid siden.
Har lige lagt windows (98) ind igen oven i den gamle, men problemmet er der stadig..
Nogle gode ideer?? Ikke noget med at jeg skal købe xp for det er der altså ikke råd til..
Avatar billede crazy_legs Nybegynder
08. januar 2002 - 20:04 #1
Prøv at opdatere din windows. Start>Windows update. Eller prøv at opdatere driveren til dit bundkort...
Avatar billede francker Nybegynder
08. januar 2002 - 20:54 #2
Men det virkede ikke. Har opdateret windows ingen ide om hvor jeg finder bundkort driveren. Der opstår en vxv fejl eller noget med vcx fejl engang i mellem. under opstart kan den være problemmet eller en del af det??
Avatar billede ipol Nybegynder
08. januar 2002 - 23:12 #3
Jeg går ud fra at windows har kørt scandisk under opstart af computeren. Melder denne nogen fejl ?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
08. januar 2002 - 23:33 #4
Problemet kan tit afhjælpes ved at deaktivere hurtig lukning af Windows.
I win98: Vælg start -> kør -> msconfig.
Under generelt, vælg avanceret og afkryds deaktiver hurtig lukning af computeren.

Derudover er der en shutdown patch til win98se.
Hvis ovenstående råd ikke hjælper så installer denne opdatering:
http://www.microsoft.com/windows98/downloads/contents/WURecommended/S_WUFeatured/Win98SE/Default.asp

Avatar billede francker Nybegynder
09. januar 2002 - 10:58 #5
det virker heller ikke. Under opstarten kommer der en vxd fejl. Hvad stammer sådan en fejl fra?? Ved I det?

Den har lige været skyld i at jeg måtte oppstarte min computer 20 gange. Mit tastatur kører over usbporten og blev ikke aktiviret i tide, så alle taste tryk var forgæves:-( nu er den sat til ps2 porten og min computer kunne starte op denne gang. Jeg ved ikke om næste gang virker..

Det irriterer mig med den genstart/lukningsfejl. Scandisk finder ingen fejl.

Jeg kører med windows service pack 1 kan ikke finde opdateringer til 2 eren, så læinket virker heller ikke for mig da dette er forbeholdt brugere af version 2. Øv
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
09. januar 2002 - 11:03 #6
Det har ikke noget med servicepacks at gøre. Hvis din windows 98 er en windows 98 se kan linket bruges ligegyldigt hvilken servicepack den kører.
Det ville hjælpe hvis du fortalte hvilken windows version (den første 98 eller win98 se) du kører, samt fortæller hvad det er for en vxd den ikke kan finde.
Avatar billede francker Nybegynder
09. januar 2002 - 11:09 #7
I system står der: windows 98, 4.10.98

Når jeg kører programmet i linket. Siger den at det er udviklet til en anden version. Nemlig windows 98 Second edition.

Jeg ved ikke hvad det er for en vxd der forsager fejlen.
Avatar billede francker Nybegynder
09. januar 2002 - 11:56 #8
Hej alle jer der har svaret på dette indlæg.
Jeg har nu afinstalleret en masse gamle programmer og ryddet op i det hele taget.

Nu virker det. Jeg er sikker på at jeres forslag ville have virket på andre computere, så vil I sende et svar hver så kan I få 20 point hver??

Vxd fejlen er også væk nu. Ved ikke om det var mit nye tastatur eller mit antivirus program. Den forsvandt efter at jeg havde afinstalleret antivirusprogrammet og efter at jeg satte tastaturet til ps2 porten i stedet for usb. Mærkeligt. Men det hele virker tilsyneladende perfekt nu (igen)

Jeg vil til at spare sammen til xp tror jeg:-)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
09. januar 2002 - 12:40 #9
Fint at du fik den til at virke. Her er svaret. :-)
Avatar billede francker Nybegynder
09. januar 2002 - 13:28 #10
Hmm har ikke hørt fra de andre, og du har jo svaret/hjulpet mest, så du får alle pointne.
Det er vist nemmere og smartere for både dig og mig:-)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
09. januar 2002 - 13:30 #11
Takker og bukker. :-)
Avatar billede ipol Nybegynder
09. januar 2002 - 16:49 #12
helt fedt.