Avatar billede dphreak Nybegynder
08. januar 2002 - 19:49 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Winmgmt time violation

Hej

Igår da jeg genstartede min computer kom følgende fejl(i forskellige varianter):
**
WMI ADAP was unable to process the W3SVC performance library due to a time violation in the open function
**
Jeg har fundet en \"løsning\" hos microsoft. Løsningen er at installlere sp2, men den havde jeg installleret i forvejen. Jeg har prøvet at geninstallere sp2, men den bliver ikke færdig med at installlere før programmet fryser. Det står dog i eventwiever at installationen af sp2 blev fuldført. Da dette ikke virker har jeg prøvet de to andre løsninger microsoft har beskrevet, den første virker ikke, og den anden passer ikke overens med de keys jeg har i registreringsdatabasen. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, hjælp mig! Resultatet af fejlen er at jeg ikke kan bruge IIS, samt Services and applications funktionerne, hvilke jeg nruger ofte.

Microfts løsning er her: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q266416

/Anders
Avatar billede kapla Nybegynder
08. januar 2002 - 20:42 #1
Avatar billede svein Nybegynder
09. januar 2002 - 09:49 #2
Forsøg følgende:
winmgmt /? (giver dig noget output)

Jeg kunne tænke at du først kunne forsøge
winmgmt /clearadap

og hvis ikke det løser problemet, gå i TaskManager og finde ud af hvad for en process ID W3SVC har og så køre:

winmgmt /resyncperf <process id>
Avatar billede kapla Nybegynder
09. januar 2002 - 09:53 #3
Svein> Nøjagtig som der står i mit link.
Avatar billede dphreak Nybegynder
09. januar 2002 - 10:02 #4
Det har jeg prøvet, men jeg ved ikke præcist, skal jeg genstarte computeren efter jeg har gjort det eller hvad?
Avatar billede svein Nybegynder
09. januar 2002 - 10:15 #5
kapla0>beklager jeg havde ikke læst dit link!

Men dette er en procedure der er generel for fejloprettelse i forbindelse med Winmgmt (WMI).

dphreak>ja, jeg mener at du skal genstarte!
Avatar billede dphreak Nybegynder
09. januar 2002 - 22:19 #6
Jeg har prøvet det igen nu, jeg tror ikke rigtig winmgmt virker, da den bare starter servicen forfra når man bruger kommandoerne, det vil sige da jeg prøvede /clearadap og /resyncperf startede den en ny winmgmt, så jegf havde startet 6 af den samme service til sidst. Kan det være selve winmgmt.exe filen? Hvad gør winmgmt, og kan det slås fra uden at skulle ind i services(der kan jeg ikke komme ind(pga. fejlen)). Er der nogen med windows 2000 server engelsk sp2 der evt. kan sende mig filen, eller er der en der har en checksum på hvad filen skal fylde?
Avatar billede dphreak Nybegynder
09. januar 2002 - 22:19 #7
eller en dato på hvornår sp3 bliver frigivet?
Avatar billede svein Nybegynder
10. januar 2002 - 08:39 #8
Forsøg at læse min artikkel om \"Windows Filbeskyttelse\" og se om ikke den kan genskabe din Winmgmt fil.
http://www.svein.dk/Windows2000/Tips/Windows_Filbeskyttelse.asp
Avatar billede dphreak Nybegynder
11. januar 2002 - 17:05 #9
svein --> det har jeg prøvet nu, det virkede ikke. Nogen ideer til hvad jeg kan gøre? Kan jeg bare disable servicen, eller brokker den sig over det? Kan jeg disable servicen uden at kunne komme ind i services and applications i mmc?
Avatar billede dphreak Nybegynder
16. januar 2002 - 16:23 #10
jeg har formateret computeren, løsningen blev at undlade at instalere IIS da det ser ud til at problemet har været en virus eller en hacker der angreb igennem IIS. Jeg har givet point til dem da har svaret da jeg da i det mindste lærte noget af deres svar.