Avatar billede freeman5 Nybegynder
22. april 2000 - 22:28 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Computerspil.....

Jeg har et kanonstort problem. Hver gang jeg skal installerer et nyt computerspil går computeren lige pludselig i stå og jeg bliver desværre nød til at genstarte. Det er ikke med nogen speciale det sker men det sker både med originale cd'er og brændte.

Jeg håber i kan hjælpe mig.

Mvh.

Freeman5
Avatar billede freeman5 Nybegynder
22. april 2000 - 22:28 #1
Hvad tror i det kan skyldes (glemte jeg lige t få med) *S*
Avatar billede intenz Novice
22. april 2000 - 23:53 #2
Grafikkortet bliver for varmt.

Det er det eneste jeg kan komme på!
Prøv evt. at installere nye drivere til det.

- Intenz
http://igaming.cold-ice.com
Avatar billede Slettet bruger
23. april 2000 - 09:04 #3
Det kan da ikke have noget med grafikkort, at gøre, når det er under installationen. Hvis problemet også forekommer ved installation af andre programmer, så kunne det godt tænkes, at være fejl ved windowsinstallationen, også kunne en reinstallation af windows være en mulighed for at afhjælpe problemet.
Avatar billede freeman5 Nybegynder
23. april 2000 - 10:06 #4
intenz.....jeg giver kharder ret, det kan ikke have noget med grafikkorten at gøre.

kharder....kan man ikke finde en anden løsning ? Det kom først for 2 uger siden, så det har ikke været det hele tiden.
Avatar billede mpj Nybegynder
23. april 2000 - 12:34 #5
finder lige på noget...
Avatar billede freeman5 Nybegynder
23. april 2000 - 13:28 #6
mpj...synes jeg bare du squ' ha' lov til :-)
Avatar billede mpj Nybegynder
23. april 2000 - 13:29 #7
*lol*
Avatar billede freeman5 Nybegynder
23. april 2000 - 14:12 #8
Er der ingen der kan finde en anden løsning end at geinstallere Windows ??

mpj....finder du ud af noget *G*
Avatar billede mpj Nybegynder
23. april 2000 - 15:32 #9
Altså selvfølgelig er det altid en god idé at geninstallere Win. Specielt når der er fejl ! *lol*
Det smarte ved at geninstallere er at den husker alle dine indsti..lenger og dine mapper og filer (for det meste).
MEn jeg sidder lige og tænker over det...
Men umiddelbart kan jeg ikke finde på andet! sorry!
Men det kunne selvfølgelig være hvis du har installeret nogle forkerte filer (i sammenhæng med et program!)
Hvis du lige kan huske hvad du ahr installeret  ide sidsete 3 uger sån ca.!

MPJ
Avatar billede freeman5 Nybegynder
23. april 2000 - 16:37 #10
mpj....hvis jeg geinstallere windows, kan jeg så gøre så de gamle filer bliver på harddisken ?
Avatar billede mpj Nybegynder
23. april 2000 - 16:58 #11
De 3 gange jeg har geninstalleret er de blevet der (filerne) men jeg ved ikke om jeg har trykket på noget!
Det tror jeg ikke!
Avatar billede freeman5 Nybegynder
23. april 2000 - 17:36 #12
mpj...ok
Avatar billede Slettet bruger
23. april 2000 - 19:51 #13
Det er netop det som er tanken, at windows skal reparere de filer som evt. er gået i stykker. Hvilke gamle filer tænker du på? Windows retter kun i dem, som vedrører styresystement. Du mister ikke data eller andre programmer. IE bliver rettet tilbage.
Avatar billede Slettet bruger
23. april 2000 - 19:53 #14
Du kan selvfølgeligt også finde ud af hvilke programmer som du har installeret inden for den sidste tid.
Avatar billede freeman5 Nybegynder
23. april 2000 - 20:59 #15
kharder.....det kan jeg ikke huske.
Jeg prøver det med at geninstallere 1 morgen eller overmorgen.
Avatar billede mpj Nybegynder
24. april 2000 - 00:15 #16
kharder>>
DEt med programmerner sagde jeg også! *lol*!

MPJ
Avatar billede Slettet bruger
24. april 2000 - 01:00 #17
Jeg har bemærket en anden lille ting. Det r ikke meget Ram du har at gøre godt med. Hvis du har installeret et program inden for de sidste 14 dage, som kræver noget ramplads for at køre, og som kører i SysTray, som f.eks. Nortons Virusscanner, ja så kan der godt være problemer.

Har du prøvet at stoppe alle programmer via CTRL +Alt + Delete, således at kun eksplore og systray køre. Prøv så at etablere. Tjek også lige din diskplads, der er vist ikke meget tilbage vel?
Avatar billede freeman5 Nybegynder
24. april 2000 - 12:23 #18
kharder.....jeg har ikke opdateret min "Om mig" side så den kan du ikke gå efter, jeg har 96PC100 Ram....og med diskpladsen har jeg 5GB tilbage.Jeg har også prøvet at geinstallere Win98 men det hjalp ikke en s _ _ _ !!.

Det med at stoppe alle programmer undtagen eksplore og systray kan jeg godt prøve.

Freeman5
Avatar billede intenz Novice
24. april 2000 - 15:17 #19
hov, jeg så ikke det med installationen! Jeg troede det var når han spillede!

Min fejl...

- Intenz
htpt://igaming.cold-ice.com
Avatar billede intenz Novice
24. april 2000 - 15:19 #20
orv, fed adresse jeg har!

- Intenz
http://igaming.cold-ice.com
Avatar billede freeman5 Nybegynder
24. april 2000 - 15:42 #21
intenz...ja

kharder.....Tak for dit svar med Explore og SysTray. Det virkede så her har du pointene
Avatar billede mpj Nybegynder
24. april 2000 - 16:22 #22
hmmmm!
Det må jeg huske!
Avatar billede freeman5 Nybegynder
24. april 2000 - 19:10 #23
mpj.....hvad må du huske ??
Avatar billede mpj Nybegynder
24. april 2000 - 19:44 #24
Det med Systray og rampladsen!
Avatar billede zanuf Nybegynder
25. april 2000 - 11:40 #25
Det lyder mystisk! Hvad er brændte CD`er :-)
Avatar billede mpj Nybegynder
25. april 2000 - 16:04 #26
hmmmmmm
Du tager en CD!
Så smider du den en i kaminen efter 2 sekunder stikker du hånden ind (UDEN AT BRÆNDE DIG, FOR ELLERS VIRKER DET IKKE!)
Så tager du den ud.
Så er den brændt og dfet er stadig "varme" varer

MPJ