Avatar billede madshenrik Nybegynder
07. juni 1999 - 22:56 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

ATI Rage Fury 128 32 mb

Et grafikkort hvor jeg ikke kan få DVD''en til at virke. Da den laver en alvorlig undtagelse 0E et eller andet når en dvd skal afspilles. Har du en løsning vil jeg meget gerne høre den.
Avatar billede bug Nybegynder
07. juni 1999 - 23:42 #1
DVD af hvilket mærke? Prøv producentens hjemmeside (r) - for drivere etc. Hvilket Operativsystem kører du med?

/BuG\
Avatar billede mark Nybegynder
07. juni 1999 - 23:53 #2
Få et dicideret MPEG-kort, det ved man hvad er! Simple as that!!
Avatar billede ruprect Nybegynder
08. juni 1999 - 01:30 #3
Hvilket program bruger du til at afspille DVD filmen med ??

Jeg har selv et Rage Fury 32 mb + PCTV og har ingen problemer med DVD afspilning.

Mark - Hvorfor skulle man investere i et didikeret MPEG kort når Furyén fungerer fint nok ??

- Michael
Avatar billede ruprect Nybegynder
08. juni 1999 - 01:31 #4
didikeret = Dedikeret
Avatar billede madshenrik Nybegynder
08. juni 1999 - 06:41 #5
Jeg benytter ATI's egne DVD afspiller ver. 3.10. Har dog en tendens til at tro at det muligvis er dvd romen der er noget galt med, da den siger 0E 24x: et eller andet. Hvilket kunne tyde på at den forsøger at læse dvd'en ved 24x speed og den skal kun læse ved 2x speed.
Avatar billede mark Nybegynder
08. juni 1999 - 11:20 #6
ruprect:
Det er som man tager det.... jeg er ikke så vild med de der "alt-i-et"-kort! De er sjældent lige så gode...
Man bruger heller ikke Asus 3400/3800 til video-redigering, vel?
Avatar billede joker73arb Nybegynder
09. juni 1999 - 10:43 #7
Hejsa..
Jeg har selv et RAGE FURY og bruger selv ATI's egen DVD afspiller. Hvad kan jeg sige...det fungerer perfekt!!
Hvis dit program udfører en ulovlig handling HVER gang du starter en DVD skive (læs her:også med andre DVD-skiver) så er der en fejl i din software. Sådanne fejl kan ske ved installationen af denne software. Prøv at afinstallérog derefter installér det igen...

En ulovlig handling er generelt en fejl i programmet....

kommentar:
Du vil IKKE få en bedre afspilning af DVD software, hvis du købte et seperat MPEG kort, idet det er et sådanne et der er på RAGE FURY'en. En bedre afspilning end hvad en PC skal kunne klare kan KUN gøres meden REN DVD-afspiller,og ikke en PC'thingie.

Avatar billede Slettet bruger
09. juni 1999 - 10:54 #8
Plus at ATI Rage Fury udnytter 95% af hardware delen til Mpeg, istedetfor at lade processoren udføre arbejdet.
Du kan ikke få noget bedre, og så kan du køre 800x600 på dit TV, du kan også udnytte 1024x768 men så er det en virtuel skærm, som man også kan lave på sin monitor.

Hvilket DVD drev bruger du?
Avatar billede joker73arb Nybegynder
09. juni 1999 - 11:02 #9
Et toshiba-drev er FOR godt!!!
Avatar billede madshenrik Nybegynder
10. juni 1999 - 18:55 #10
Bruger toshiba 2x drev. har forsøgt at afinstallere og det virker stadig ikke.
Avatar billede joker73arb Nybegynder
02. juli 1999 - 10:38 #11
En lille kommentar..
det behøver nu ikke kun være DVD softwaren der er defekt...Det sure ved det hele er at skulle geninstallere det hele igen,. men det kan være nødvendigt at gøre det for at udelukke andre ting/fejl..
Avatar billede jacobmk Nybegynder
27. juli 1999 - 15:21 #12
Hvis du har en AMD processor og evt. Ali Alladin chipset - så det nu heller ikke umuligt det er der problemet ligger! Hent evt. nyeste agp drivere til chipsettet!