Avatar billede mdgs-dk Nybegynder
08. januar 2002 - 09:19 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

navngivning af sites på IIS

Hej eksperter

Jeg har lige installeret min (chefs) nyligt indkøbte windows 2000 Server, som jeg bruger som IIS \"udviklings-webserver\".

Det vil sige, at når vi skal lave et nyt site, oprettes dette site på serveren, på sin egen tildelte IP adresse, og man kan så fra sin arbejdsstation skrive \"http://(ip adresse på aktuelt site)\"

Mit spm.:

Kan jeg på den ene eller anden måde komme til at asociere(?) hvert site med et navn, så jeg fra arbejdsmaskinen skan skrive http://(navn på site)

Jeg kan selvfølgelig gå rundt og ændre HOSTS filen på samptlige arbejdmaskiner hver gang jeg tilføjer et site, men det synes jeg ikke er særlig optimalt.

På forhånd mange tak

//MDGS
Avatar billede hojben Novice
08. januar 2002 - 09:22 #1
så skal du igang med nogen dns eller wins
Avatar billede mdgs-dk Nybegynder
08. januar 2002 - 09:32 #2
ja det var også hvad jeg havde forestillet mig

kan jeg kære DNS server på win 2000?

hvor starter jeg? kender nogen noget online læsestof om win2000 og dns?
Avatar billede hojben Novice
08. januar 2002 - 09:33 #3
jeps klart ;) www.hanno.dk
Avatar billede isl19960 Nybegynder
08. januar 2002 - 09:44 #4
Avatar billede mdgs-dk Nybegynder
09. januar 2002 - 11:53 #5
Jeg har brugt den DNS server, der følger med Win 2000 Server

Efter at have læst om forward og reverse lookup zones har med success fået det hele til at virke som smurt.

Mange tak for hjælpen.
Avatar billede mdgs-dk Nybegynder
09. januar 2002 - 12:03 #6
... skal lige siges, at de små grå var rimelig meget i gang til tider, men det tager man jo heller ikke nogen skada af at opleve af og til ;o)
Avatar billede hojben Novice
09. januar 2002 - 16:31 #7
Takker for point ;)