Avatar billede medieburner Nybegynder
07. januar 2002 - 23:50 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

saftevands spil ell. lemonade spil

Kan i huske det?????? man sad og spillede det i skolen fo 8-10 år siden det hed saftevands spil eller lemonade spil kan ikke rigtig huske det, man styre sin egen bod og skal tjene penge på den måde...... kan en af jer der kender det ikke smide et link her til hvor man kan downloade det. den bruger der smider et link der fører til at jeg får det på min hdd bliver belønnet med 60 point. i kan også sende det på min email  thomas@pc-dk.dk

mvh MEDIEBURNER/thomas
Avatar billede hono Nybegynder
07. januar 2002 - 23:52 #1
Jeg mener jeg en gang har hørt om et der hedder \"sodavandsfabrikken\" eller sådan noget. Det er ikke det?

Hono
Avatar billede hono Nybegynder
07. januar 2002 - 23:55 #2
Jeg søgte på Jubii og fandt det her:

http://www.awes.dk/spil2000.html

Der står \"sodavandfabrikken\" nævnt. Ikke at du sikkert kan bruge det til noget, men det bekræfter at der er et spil der hedder det.

Hono
Avatar billede medieburner Nybegynder
07. januar 2002 - 23:56 #3
jeg skal bruge et link
Avatar billede medieburner Nybegynder
26. januar 2002 - 20:52 #4
dd
Avatar billede cyberspace Nybegynder
12. september 2003 - 09:05 #5
medieburner>> har også spillet det spil og den version/udgave jeg spillede hed Saftevandsspil
Avatar billede cyberspace Nybegynder
12. september 2003 - 09:11 #6
hono>> Har på fornemmelsen at sodavandsspillet ikke er det samme for det havde intet med sodavand at gøre
Avatar billede cyberspace Nybegynder
12. september 2003 - 09:16 #7
medieburner>> jeg er næsten 100% sikker på at det er det her spil du leder efter det hedder saftevandsbar

http://dk.altavista.com/web/results?q=saftevandsbar&kgs=0&kls=1&avkw=aapt
Avatar billede grohnheit Nybegynder
23. december 2003 - 14:44 #8
du kan finde det på imesh
Avatar billede Hans Milling Praktikant
24. januar 2018 - 18:26 #9
Da jeg gik i 7-9 klasse på min folkeskole havde vi det spil på nogle Picoline maskiner og det var skrevet i Comal 80 sproget. Det var regnecentralen/Kommunedata som administrerede dem. Tænd sluk knappen sad lige ud for tastaturet, så når man skubbede det ind til maskinen for at have plads til sin bog eller notater, så ramte det ower knappen og maskinen slukkede. Dengang tog det mindst 5 minutter for sådan en at starte op. Det kunne være sjovt hvis nogen kunne finde det gamle program, så kunne man skrive det i javascript, ligesom http://kaper.nivs.dk
Avatar billede Hans Milling Praktikant
24. januar 2018 - 18:30 #10
Glemte at skrive at saftevands spillet gik ud på at man skulle sælge saftevand i en bod. Man havde nogle penge og først fortalte den en vejrudsigt, man skulle så købe ingredienser og blande x litter saftevand. Afhængigt af vejret og nogle tilfældigheder solgte man mere eller mindre. Det man ikke solgt gik tabt. Derefter startede det forfra med at man fik vejudsigten for næste dag osv.
22. september 2018 - 21:40 #11
Jeg tror, at jeg har spillet på min hjemmeside: http://danskedosklassikere.blogspot.com/2018/09/saftevandsbar.html
Avatar billede Hans Milling Praktikant
23. september 2018 - 23:15 #12
Det ligner det jeg husker at have spillet på Picoline maskinerne, TAK.