Avatar billede rohr Nybegynder
07. januar 2002 - 23:35 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

xp OG MAX R4

Hvorfor vil min 3D Max Studio R4 ikke køre under Win Xp når det på den samme maskine ville køre på ME og hvad kan jeg gøre for at udbedre denne fejl.
Avatar billede scorpius Nybegynder
08. januar 2002 - 07:15 #1
har du prøvet at geninstallere det?
mit 3d studio max virkede heller ikke lige efter jeg installerede XP, så jeg geninstallerede det.
Avatar billede rohr Nybegynder
08. januar 2002 - 07:32 #2
Ja jeg har prøvet at geninstallere 6 x men det virker stadig ikke HJÆÆÆÆÆÆLP
Avatar billede resten Nybegynder
08. januar 2002 - 07:45 #3
Prøv det her for fejlfinding af lyd og billede:
DirectX diagnose værktøj kan startes fra kør med kommandoen: dxdiag

Værktøjet kan bruges til at oplyse om beskadigede DirectX filer og til at teste lyd, billede og spilfunktioner.
Avatar billede jammerlab Nybegynder
08. januar 2002 - 09:56 #4
ok for det føste... siger den nogen fejl?
for det andet lagde du max ind EFTER instalationen af xp? (Forventer du formaterede)
Avatar billede rohr Nybegynder
08. januar 2002 - 13:43 #5
Jeg lagde først Max ind efter jeg havde installeret XP, og den fejl den kommer med lyder følgende
1.meddelse:
A license error has occured. Please restart your system to inirialize the license management system. If this problem continues contact your system dealer or authorized dealer.

Error [7.1.29]

Meddelse 2:
The software license program has failed to start.
Avatar billede ztilleto Nybegynder
08. januar 2002 - 14:35 #6
Det problem du har er at CDilla som er deres Auth program ikke virker under XP i den version der følger med MaxR4.0
ftp://ftp.discreet.com/web/support/3dstudio/c-dilla3.24.zip
ligger der en ny version af C-Dilla som virker under XP...

mvh
ztilleto
h/N
Avatar billede jammerlab Nybegynder
08. januar 2002 - 14:48 #7
ja hvis det er rigtigt ztileto så har du jo lige løst problemet :)
Avatar billede rohr Nybegynder
08. januar 2002 - 17:11 #8
jeg prøver lige at hente før jeg accepterer svaret ok
Avatar billede rohr Nybegynder
08. januar 2002 - 17:18 #9
Desværre nu kommer den med en meddelse om at OS er blevet ændret efter installationen hvilket det ik er
Avatar billede rohr Nybegynder
08. januar 2002 - 17:22 #10
D virker ikke desværre troede ellers først det virkede men det gjorde det ikke. Andre forslag
Avatar billede ztilleto Nybegynder
08. januar 2002 - 17:25 #11
Du kunne prøve at afinstallere Alt 3Ds Max samt C-Dilla. Eller prøv at afinstallere C-Dilla først så geninstallere det..
Havde ingen problemer med at installere det og få Max til at virker derefter..

Hvis du stadig har problemer så ville jeg kontakte Discreet omkring det og hør om de har nogle forklaring til problemet.

mvh
ztilleto
h/N
Avatar billede rohr Nybegynder
08. januar 2002 - 17:27 #12
jeg prøver netop på dette hvis d virker så beder jeg dig svare og så giver jeg dig pointene
Avatar billede disher Nybegynder
15. januar 2002 - 17:40 #13
Jeg havde de samme problemer som dig, men løse det på følgende måde:
Formaterede C:, installerede Win2000, installerede MAX R4 og sørgede for at det kørte som det skulle. Derefter opgraderede jeg 2000 til XP og installerede de oven nævnte c-dilla drivere og så virkede det!!
Avatar billede disher Nybegynder
15. januar 2002 - 17:50 #14
btw, hvis du har McAfee installeret og du får blue-killer-screen-of-death under opstarten af 3dmax, så exit alle McAfee programmer. Jeg ved ikke om dette også gælder andre antivirus programmer.
Avatar billede rohr Nybegynder
15. januar 2002 - 18:58 #15
D r gode forslag, men jeg har desværre ikke Win2000 liggende. Hmmm hva kan jeg ellers gøre.
Avatar billede disher Nybegynder
15. januar 2002 - 19:02 #16
Hvis du har ME kan du vel gøre det samme med den og opgradere til XP!?
Avatar billede rohr Nybegynder
15. januar 2002 - 20:10 #17
Nej d r d jeg har gjort.
Avatar billede ztilleto Nybegynder
16. januar 2002 - 14:53 #18
Det ligner lidt af en død ende du er kommet til.. Må jeg forslå at du skriver til discreet og høre om en løsning du er nok ikke den eneste og de forventer ikke lige at du har et andet OS liggende.
Jeg kan kun tale ud fra at det virkede fint da jeg lavede min installation på en nyinstalleret XP disk...

mvh
h/N ztilleto
Avatar billede mini-man Nybegynder
17. januar 2002 - 11:52 #19
http://www.macrovision.com/support/downloads/
download filen lmssetup.exe

Jeg har også xp og det virkede for mig :)
Avatar billede svuppenator Nybegynder
23. januar 2002 - 17:48 #20
hmmm... lyder lidt underligt... Fandt også ud af at jeg skulle bruge en ny c-dilla efter en tur på discreet.com. Det gik som smurt så skulle jeg bare lige taste min kode ind igen også kørte vi. Hvad med at opgradere din 3dsmax til 4.2?? Der er noget med xp osv.. tror jeg nok...
Avatar billede 3dmaxer.dk Nybegynder
25. januar 2002 - 12:40 #21
Der er mange der har haft problemer med 3ds max og xp, men det kan sagtens lade sig gøre. Her er der forskellige forslag fra personer som har fået det til at virke - måske kan det også hjælpe dig.

http://www.3dmaxer.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=1943&FORUM_ID=1&CAT_ID=1&Topic_Title=3dsmax+4&Forum_Title=3ds+max

http://www.3dmaxer.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=1991&FORUM_ID=1&CAT_ID=1&Topic_Title=3D+Max+vs%2E+XP&Forum_Title=3ds+max