Avatar billede sulu Nybegynder
22. april 2000 - 12:45 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Skrive i en "SQL" tabel fra Access

Jeg har linket mine Access tabeller til SQL-server og det virker fint. I Access har jeg nogle forms, der bygger på disse tabeller. Er det muligt at skrive direkte i den linkede tabel fra disse forms ved at indsætte de ønskede værdier i form felterne?
H.Anne-Mette

Avatar billede roadkill Nybegynder
22. april 2000 - 15:58 #1
Ja! (Var det uddybende nok?)
Avatar billede sulu Nybegynder
23. april 2000 - 06:42 #2
Nej, ikke helt, for jeg kan ikke få det til at virke - er det fordi tabellen i sql på en eller anden måde er skrivebeskyttet !
Avatar billede roadkill Nybegynder
23. april 2000 - 10:32 #3
Hvis du tilgår disse linkede tabeller via en query, så har Access det altså med at låse de tabeller, queryen består af - uvist af hvilken grund (det gælder vist for alle query'es, hvor mere end en tabel indgår). Er tabellerne osse skrivebeskyttet, hvis du åbner dem direkte i Access (under Tabeller-tab'ben) og prøver at ændre noget?
Avatar billede sulu Nybegynder
24. april 2000 - 11:09 #4
Jeg har fået løst problemet, det er lidt pinligt men det var fordi jeg ikke havde indekseret dem korrekt, da de blev linket fra SQL til Access. Nu virker de helt fint