Avatar billede andre13 Nybegynder
07. januar 2002 - 21:42 Der er 13 kommentarer

Mouseover

Kan du lave en mouseover til mig.?

Altså hvor man f.eks. har noget tekst i ventres side, og når man tar musen hen over teksten, så kommer teksten op i toppen af siden, som overskrift.
Avatar billede andre13 Nybegynder
07. januar 2002 - 21:52 #1
Altså det skal være sådan her, det skal bare være tekst som bliver vidst:
http://www.script.ac10ve.dk/sider/javascript/billeder/billedeskifter.html
Avatar billede kwo Nybegynder
07. januar 2002 - 22:08 #2
Klik Vis, Kilde for at se koden. Skift så billederne ud med din tekst. Eventuelt kan du lave din tekst som grafik, så det kun er selve fil-navnet der skal byttes ud.
Avatar billede kwo Nybegynder
07. januar 2002 - 22:11 #3
\"Klik Vis, Kilde for at se koden.\"

:-)

Eller læs nederst på siden, hvor koden står skrevet.
Avatar billede andre13 Nybegynder
08. januar 2002 - 15:34 #4
ja oki, men er nu en haj til det her, så hvis du er sød må du gerne skrive scriptet her, hvor du har slettet billederne, og skrivet noget tekst. oki.?
Avatar billede kwo Nybegynder
08. januar 2002 - 20:40 #5
Er nu heller ikke selv en haj ligefrem.

Det nemmeste er som sagt at lave billederne som grafik og så ændre navnet på billederne. Du kan bruge  online-stedet Cooltext til det formål (www.cooltext.com).
Skal det laves helt om til ren tekst må jeg nok springe over.

Men på denne side har jeg lavet et logo hos Cooltext og sat det ind i stedet for det dyrebillede der ellers var.

http://www.kwo.dk/billeder.htm

Hvis du ikke vil have et billede i starten, men først når du kører musen hen over linket, så kan du jo bare lave et hvidt billede der ikke ses og bruge det som standardbilledet i stedet for aben.
Avatar billede kwo Nybegynder
08. januar 2002 - 20:42 #6
Linket til Cooltext virker ikke helt rigtigt. Prøv her i stedet:

http://www.cooltext.com
Avatar billede andre13 Nybegynder
08. januar 2002 - 21:00 #7
kwo>>>Desværre kan jeg ik bruge det så meget, da det skal være tekst, og ik noget billed.
Avatar billede and.vang Nybegynder
10. januar 2002 - 20:34 #8
Jeg kan godt \'lave\' (hente frem fra arkiverne) en rollover til dig, med tekst!!

/Anders
Avatar billede andre13 Nybegynder
10. januar 2002 - 20:37 #9
and.vang>>>Oki det lyder sku rigtig fedt, har du icq eller msn, så vi kan snakke vidre der.?
Avatar billede and.vang Nybegynder
11. januar 2002 - 16:15 #10
Nahh...Men jeg lægger bare kildekoden ind her, så kan du jo bare spørge løs, hvis der bliver problemer! Men, det bliver desværre først imorgen... :)

/Anders

HOV!! Lavede jeg et svar sidst...det var jo egentlig ikke meningen!
Avatar billede andre13 Nybegynder
13. januar 2002 - 16:28 #11
and.vang>>>Har du fået lavet det.?
Avatar billede and.vang Nybegynder
14. januar 2002 - 19:45 #12
Jeg må vist desværre erkende at mine evner alligevel ikke rækker dertil...jeg kan ikke finde ud af det!! SOOOOOOOOOOOOOOOOOORRY!!! Jeg har siddet og terpet i knap en time, men jeg kan altså ikke. Jeg kan kun lave det med billeder. Troede ikke det var så svært at lave det lidt om, til tekst. Men...ja...

Jeg håber du kan tilgive mig!

/Anders <-- overvurderer sig selv! Fyfy...
Avatar billede andre13 Nybegynder
14. januar 2002 - 20:37 #13
Anders>>>Oki jeg havde nu vente snart en uge på det. :o(

Men hvis du ik kan, kan du jo ik, så det er da ikke noget af gøre ved.
Så må jeg bare søge vidre...