Avatar billede alalalalala Nybegynder
07. januar 2002 - 21:35 Der er 11 kommentarer og
6 løsninger

projekt ide

skal finde mit emne til projekt opgaven i 9. klasse.. nogen som har forslag til hvad jeg skal skrive om ? jeg kan ikke finde på noget... har tønkt i 14 dage nu
Avatar billede alalalalala Nybegynder
07. januar 2002 - 21:36 #1
tænkt* :)
Avatar billede gimmy Nybegynder
07. januar 2002 - 21:36 #2
Hehe, jeg skrev om teknologiens betydning gennem tiden (el. - det er jo lang tid siden :))
Avatar billede slumse Nybegynder
07. januar 2002 - 21:37 #3
Om den lysserøde ellefants historie
Avatar billede 3rdpixel.hove Nybegynder
07. januar 2002 - 21:38 #4
Mordet på John F. Kennedy, der findes tonsvis af stuff!!
Avatar billede - Nybegynder
07. januar 2002 - 21:39 #5
Monopolisering
Sikkerhed eller mangel på samme
De ublu hardwarekrav til spil
Spil udvikling

Kan især lide den sidste, husk at teste en masse :)
Avatar billede Slettet bruger
07. januar 2002 - 21:41 #6
Er der nogen der har ideer til vores emne!

\"Menneskets udtryksformer\" - SPooky ;-)
Avatar billede mugs Novice
07. januar 2002 - 21:56 #7
Golf-Krigen.
Det er forholdsvist nyt, og der ligger en masse litteratur om emnet. Desuden kender de fleste mennesker emnet fra TV, hvor det som oftest var olien, der fik grunden til krigen.

Sandheden er dog en anden, idet Irak efter krigen mod Iran, skulle bruge sin hær til noget, så den ikke blot blev afmilitariseret med det til følge, at en stor mængde soldater blev hjemsendt til arbejdsløshed med deraf følgende uro i civilbefolkningen.

Et andet forhold er det, at Irak har masser af olie. Det var derimod vand (eller mangel på samme), der var en medvirkende årsag. Tyrkiet havde i flere år arbejdet på at bygge en dæmning over floderne Eufrat og Tigris, da den blev indviet fik Irak kun 35% af det vand, der var nødvendigt til sit sparsomme landbrug. Derfor gik Irak ind i Kuwait, for at skaffe sig vand fra den Persiske Golf. Som begrundelse hævdede Irak, at det havde ret til at invadere, fordi Kuwait indtil vist nok 1930\'erne, var en provins af Irak.

Der er meget at skrive om.
Avatar billede alalalalala Nybegynder
07. januar 2002 - 22:00 #8
jeg må ikke skrive om noget historisk, hoved emnet er verden omkring os
Avatar billede Slettet bruger
07. januar 2002 - 22:02 #9
Hvad med terror?
Avatar billede slumse Nybegynder
07. januar 2002 - 22:05 #10
Skriv om de irriterende nullermænd der samler sig bag ørene
Avatar billede alalalalala Nybegynder
07. januar 2002 - 22:08 #11
jeg går i bad slumse, jeg får ikke sådan nogen...
Avatar billede alalalalala Nybegynder
07. januar 2002 - 22:14 #12
ved ikke mere om terror end det de siger i tv, så det vil ku blive gentagelser af det...
Avatar billede =maddog= Nybegynder
07. januar 2002 - 22:37 #13
øøhhhh. hvad er genren? der er jo tusindvis af gode emner.
hvis du mangler seriøse kilder må du henvende dig på et bibliotek. En del har videnskabelige artikler, der kan downloades som pdf-filer online. selvom det muligvis er lidt for tungt stof.
Avatar billede engberg2 Nybegynder
07. januar 2002 - 23:00 #14
Skriv noget om raketter - der er masser af lækker fysik i og du kan henvise til rejser til mars o.s.v.

eller om Piratkopiering\'s betydning for musikkens/softwares udvikling.

eller noget om hjemmeøkonomi - der er masser af lækre beregninger din matematiklærer vil elske..
Avatar billede backside Nybegynder
07. januar 2002 - 23:47 #15
http://www.videnssamfundet.dk/tidslinie.htm

Kan den her bruges til noget mon?
Hvis det var den vej du ville gå.
Avatar billede backside Nybegynder
15. april 2002 - 13:47 #16
Er det ved at være lukketid?
Avatar billede alalalalala Nybegynder
28. august 2002 - 20:53 #17
hmm joh nok en god ide, point til alle, weeeee