Avatar billede helle24 Nybegynder
21. april 2000 - 20:19 Der er 14 kommentarer

tekst til vektor grafik

Jeg skal konverterer noget tekst til vektor grafik...jeg har prøvet at klikke på "opret kontur" som jeg plejer...men den laver kun en firkant rundt om bogstavet isteden for at lave det til vektor grafik...
Avatar billede hopla Nybegynder
25. april 2000 - 11:24 #1
Øh... er det tekst du importerer som grafik eller hvad?? Tekst lavet i illustrator er jo allerede vektor...
Avatar billede Slettet bruger
05. maj 2000 - 11:39 #2
prøv igen helle. det er opret konturer du skal bruge :)
Avatar billede grinebidder Nybegynder
13. maj 2000 - 18:22 #3
Hvis evt. firkanten er blå, så tyder det på, at du har gjort det rigtige. Når du bruger pile-værktøjet, så vises vektorerne med en firkant omkring, men bruger du et andet værktøj og arbejde med bogstavet, forsvinder firkanten.

Er det sådan? Eller er det noget helt andet?
Hvilken version af Illustrator bruger du?
Avatar billede skott Nybegynder
23. maj 2000 - 10:00 #4
Tekst skrevet i Illustrator er vektor grafik. Men det du skal lave (tror jeg) er = en kontur om teksten (CTRL + SHIFT + O) prøv brug den hvide pil til at markere bogstavet... måske bliver du klogere!!
Avatar billede bitnissen Nybegynder
04. juni 2000 - 01:46 #5
Create Outline.

Hvis det er det der i den danske version hedder "Kontur" så skulle den jo være fin på de svar der allerede er kommet ind =)
Det er jo da i hvert fald CTRL+SHIFT+O

Avatar billede skjoldby Nybegynder
14. juni 2000 - 22:30 #6
Er du sikker på skriften er Postscript? Jeg ved at på Mac kan man i hvertfald ikke lave Truetype skrifter til outlines. Har faktisk aldrig stødt på problemet i Windows.
Avatar billede grinebidder Nybegynder
15. juni 2000 - 15:40 #7
Skjoldby > Joo ... det mener jeg da nok, man kan. Mener, at jeg har gjort det før - altså lave TrueType om på Mac (i Illustrator 8).
Avatar billede skjoldby Nybegynder
15. juni 2000 - 15:53 #8
OK. kender ikke Illustrator 8 til mac. har kun prøvet den på windows.
Avatar billede phatboy Nybegynder
26. juni 2000 - 11:04 #9
Svaret er det samme på Mac & Win...

Vælg tekst-feltet, og derefter >Type/Create Outlines....

Simple as that, mate...
;-)
Avatar billede Jman Praktikant
22. juli 2000 - 17:05 #10
Grunden til at du har irkanten omkring er at du benytter den sorte pil i værktøjspaetten...Hvis du benytter den hvide pil vil du få konturen omkring bogstavet.
Hvis det er en nyere verion af Illustrator (8.0 eller 9.0) kan det være fordi du har hjælpepunkter sat til i preferenserne
Avatar billede hviid Nybegynder
12. januar 2001 - 10:32 #11
Det må jo næsten være importeret tekst vi snakker om, men er det  egentlig en tekstfil eller en grafikfil, der volder dig kvaler? Hvis du markerer den hvide pil, kan du lave en selektiv markering og trække i den og i det hele taget gøre med den hvad du vil.....og så er den altså \"vektoriseret\" når du gemmer den i ai.
Avatar billede macclaudio Nybegynder
28. august 2001 - 15:58 #12
husk at ungroup det i har \"outlinet\"
Avatar billede Jman Praktikant
10. januar 2005 - 19:33 #13
Måske det er lukketid for dette spørgsmål ?!
Avatar billede hviid Nybegynder
10. januar 2005 - 21:58 #14
det er godt nok længe siden jeg har været herinde, tsk tsk