Avatar billede jumpingjack Nybegynder
07. januar 2002 - 15:00 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Diablo og grafikkort

Hej med jer eksperter...jeg har et problem med at køre spil på min nye PC som er en AMD. Maskinen er installeret med et Riva 32MB M64 TNT2 grafikkort og jeg har installeret flere spil, bl.a. Diablo II exp. men de vil ikke køre. Ved start at spillet går skærmen i sort og jeg er nødt til at trykke på resetknappen og genstarte hele maskinen....
Har nogen af jer en idé til hvad der kan være galt, så hører jeg meget gerne fra jer.....hilsen Lars
Avatar billede cpufan Juniormester
07. januar 2002 - 15:02 #1
sæt din skærmstørrelse til 480 x 640
så spiller det.
Avatar billede disky Nybegynder
07. januar 2002 - 15:02 #2
gå ind på www.nvidia.com og hent den nyeste detonator driver.

Så skulle det være løst.
Avatar billede jumpingjack Nybegynder
07. januar 2002 - 15:10 #3
jeg har forsøgt at installere nye drivere, men det hjalp desværre ikke....
Avatar billede jumpingjack Nybegynder
07. januar 2002 - 15:15 #4
det hjalp desværrer heller ikke at ændre skærmopløsning.....ingen effekt havde det
Avatar billede jumpingjack Nybegynder
07. januar 2002 - 15:17 #5
kan grafikkortet været monteret forkert i maskinen sådan rent fysisk????
Avatar billede cpufan Juniormester
07. januar 2002 - 15:17 #6
du skal ikke gøre det i selve spillet men, i egenskaber for skærmen.
Sæt også farverne til 256, så er du helt sikker.
Diablo kører alligevel ikke andet.
Avatar billede jumpingjack Nybegynder
07. januar 2002 - 15:19 #7
det har jeg forsøgt med cpufan....men det ændrer ikke spor....spillet går stadig i sort inden det starter op overhovedet....
Avatar billede cpufan Juniormester
07. januar 2002 - 15:22 #8
uninstall og geninstall, hvor du sikrer dig at vælge det rigtige grafikkort-understøttelse
Avatar billede jumpingjack Nybegynder
07. januar 2002 - 15:34 #9
jeg prøver at geninstallere...men forsøgte det allerede i går.....skal tilføje at det ikke kun drejer sig om Diablo, men om alle de spil jeg har forsøgt at installere....
Avatar billede cpufan Juniormester
07. januar 2002 - 15:45 #10
det lader til du har konfigureret grafikkortet forkert.
har du prøvet at køre en test.
det kan også være du mangler direct x i den seneste opdatering
Avatar billede jumpingjack Nybegynder
07. januar 2002 - 15:53 #11
jeg har en DirectX 8,0a Redist Win9x_2K
Hvis jeg skal konfigurere grafikkortet kommer jeg til at have hjælp til hvordan.....
Avatar billede cgleerup Nybegynder
07. januar 2002 - 16:17 #12
Tjek at din skærmdriver er korrekt - altså ikke blot standard. Derudover ville jeg tjekke for konfliker i mine enheder - det lyder lidt som en sådan.

Hvordan reagere graifkkortet på andre spil (3d)
Avatar billede jumpingjack Nybegynder
07. januar 2002 - 16:23 #13
jeg får den samme respons på andre spil jeg installerer....
Avatar billede cgleerup Nybegynder
07. januar 2002 - 16:33 #14
Du skal være sikker på at du har installeret de al den sofware der følger med dit grafikkort, således at du kan se indstillinger for dette under dine skærmegenskaber som ikke var der med det gamle grafikkort!

Har du det?
Avatar billede jumpingjack Nybegynder
07. januar 2002 - 17:00 #15
Jeg har lige sikret mig at alle drivere er up to date....og installeret korrekt.........hvad faen er der galt......
Avatar billede moonrider Nybegynder
07. januar 2002 - 23:00 #16
nu har du jo lukket spørgsmålet men du får løsningen alligevel:
Jeg har haft samme prob.med en gf2 kort men en bios opdate løste det for mig. nu kører den som en drøm.
Avatar billede snuki Nybegynder
19. april 2002 - 11:53 #17
Gå ind på www.nvida.com og hent den nyeste driver. Jeg haft et ligende problem og det virkede.