Avatar billede mystik544 Nybegynder
07. januar 2002 - 14:50 Der er 3 kommentarer

Forskel på ping i samme boligområde.

Jeg kan lige så godt copy/paste hvad jeg skrev til Teledk.

Jeg har adsl på tlf.: 4369**** og har følgende problem. Jeg spiller et spil der hedder Ultima Online og har nogle ping spørgsmål. Jeg spiller på to forskellige servere, en der ligger i England (Drachenfells) og en der ligger i Amerika (Siege Perilous). Jeg pinger 52 til Drachenfells og 135 til Siege Perilous.
Problemet er at min kæreste som bor 3 minutter fra mig I samme blok (tlf.: 4369****) pinger 37 til Drachenfells og 122 til Siege Perilous, og det har en betydelig effekt på spillet. Hun har samme adsl forbindelse - 1024mb - og vi kører begge to med Windows XP.
Kan det have noget at gøre med hun er opkoblet på en anden Tele.dk server? Og i det tilfælde kan jeg så blive koblet til den samme som hende?
Dette er et stort problem for mig så alt hjælp vil blive glædeligt modtaget.
Ultima Online serverne jeg spiller på har følgende IP:
\"siege.owo.com\"
\"drachenfels.owo.com\"

Nogen der ved om det kan være fordi hun er på f. eks. en Køge server og jeg er på en Roskilde server? Jeg ved ikke helt hvordan det foregår.

Tak på forhånd.
Avatar billede disky Nybegynder
07. januar 2002 - 14:54 #1
Den forskel er ret lille, det kan skyldes forskel i hardware, belastningen osv.
Avatar billede maniacdog Nybegynder
07. januar 2002 - 15:08 #2
Det er som disky siger en ret lille forskel og det har altså ikke den store betydning. Jeg har selv spillet spillet UO og så meget spiller det ingen rolle.

Men ja, det kan godt være fordi i er på hver jeres \"Server\" eller Central for den sags skyld. Det kan også afhænge af som Disky siger mén jeg tror nok mest på at betydningen ligger i kobberkvailiteten samt afstanden fra dig af til den central du er koblet op på.

Teledk kan ikke (mig bekendt) gøre ret meget i denne sammenhæng. At trække nyt kobber er dyrt, og flytte dig over på en anden central/server tror jeg heller ikke kan lade sig gøre sårn lige.
Avatar billede maniacdog Nybegynder
05. marts 2003 - 07:33 #3
Hvis du har fået et svar du kan bruge så burde du måske acceptere dette.
Har du ikke (Hvilket tilsyneladende er tilfældet her) så burde du enten begrunde hvorfor eller måske enda lukket spørgsmålet?
(Kan gøres ved selv at lave et svar og acceptere det)