Avatar billede torbenrohde Nybegynder
07. januar 2002 - 12:57 Der er 1 løsning

HTTPS/SSL - Hvordan ?

Jeg vil have sat min MS IIS 5.0 server (på Windows 2000 Server) op, så mine websites kan køre med sikre forbindelser.

Jeg har kigget rundt og læst forskelligt om SSL og HTTPS, men jeg har svært ved at stykke det sammen til noget brugbart.

---
Bemærk at jeg ikke skal bruge certifikater som adgangskontrol til sitene, jeg skal blot have oprettet en (ihvertfald relativt) sikker krypteret forbindelse mellem klienten (browseren) og min web-server, så jeg kan sende kodeord o.lign. over den uden at risikere at nogen andre lytter med.
----

Jeg sat min server op så den er en CA (certificate authority), men jeg gætter på at det nok i virkeligheden ikke engang er nødvendigt, eller ?

Nogen der har nogen tips/links til hvor jeg skal starte ?
Avatar billede torbenrohde Nybegynder
07. januar 2002 - 16:22 #1
Ok, jeg fandt selv ud af det, men det var jævnt forvirrende.....

Hvis nogen er interesseret -> Jeg brugte filen c:\\winnt\\system32\\certreq.exe