Avatar billede sploof Nybegynder
07. januar 2002 - 09:19 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke formatere i XP

Jeg har lige installeret windows XP og vil gerne formatere min computer for at få ryddet lidt op. Men da jeg installerede windows XP skiftede jeg min Harddisk fra FAT32 til NTFS...nu er problemet bare at jeg ikke kan formatere min computer...den siger at den ikke kan genkende drevet....måske er det bare mig der er helt på bar bund med hvordan jeg formatere i XP....er der nogen der kan hjælpe og måske forklare mig hvordan jeg formatere...Og en anden ting...hvordan kommer jeg ud i DOS (ikke Dos Prompt i start menuen)
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
07. januar 2002 - 09:29 #1
DOS i XP ??
Har du ikke formateret da du lagde XP ind/instalerede den
Avatar billede sploof Nybegynder
07. januar 2002 - 09:52 #2
nej jeg opgraderede fra win98...men mit lydkort virkede ligepludselig ikke og mit netkort virkede heller ikke...og så læste jeg at NTFS kunne godt give problemer med noget hardware der ikke var helt nyt.
Avatar billede tekniskdesigner Nybegynder
07. januar 2002 - 10:04 #3
Hej.

Har samme problem det er noget med at når man bare opgraderer er det ikke altid at den sletter den gamle windows helt og det kan så give nogle komplikationer.

Vh. Thomas Nielsen
www.TekniskDesigner.dk
Avatar billede resten Nybegynder
07. januar 2002 - 10:11 #4
du skal boote op på din cdrom (sæt bios til first boot device)
så kommer der en guide som du så følger og der får du så muligheden til at slette dit drev (formater) ved bare at trykke på en enkelt tast.
og vil du ikke pille i bios og heller vil boote op på bootdisketter så kan du hente sådan nogen til xp her www.bootdisk.com 6 stk så sættter du bare nr1 i og genstarter og følger den guide som så kommer der.
Avatar billede atox Nybegynder
07. januar 2002 - 19:15 #5
Kør fdisk fra en win 98 boot disk og slet partitionerne... formater derefter...
Sådan pljer jeg at gøre det...

Atox
Avatar billede resten Nybegynder
07. januar 2002 - 19:32 #6
atox> hvorfor bruge en win 98 boot disk?
der køres med xp.
Avatar billede sploof Nybegynder
07. januar 2002 - 21:16 #7
jeg har fået fikset problemet...tak for hjælpen og til Resten mange tak for hjælpen! =) nu mangler jeg bare at få mit lydkort til at fungere....
Avatar billede resten Nybegynder
07. januar 2002 - 21:19 #8
Takker selv :))
hva er der da galt med dit lydkort ?
Avatar billede sploof Nybegynder
07. januar 2002 - 21:43 #9
Min computer gider bare ikke \"godkende\" det...det har virket fint lige indtil jeg smed et nyt Grafikkort i...men det skulle da ikke kunne gøre det..eller hvad??

Jeg har prøvet at putte mit lydkort i forskellige slots men den kan bare ikke finde det.
Avatar billede pipa Nybegynder
07. januar 2002 - 22:52 #10
Hej

Hvad er bios, resten skriver at man skal sætte bios til first boot device.
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
07. januar 2002 - 22:59 #11
Bios finder du ved at klikke på Delete under opstart, medens din PC er på første side der hvor den optæller dine Ram.
Men husk at du skal save and Exit når du har været der inde.
Avatar billede resten Nybegynder
08. januar 2002 - 07:34 #12
Prøv at lave en load setup defoults inde i bios.
Avatar billede kingomand Novice
11. januar 2002 - 09:24 #13
Det letteste er da at bruge en \"gammel\" boot diskette fra W95 eller W98. Der skal bare være format.com på. I med den og genstart. Ved A:prompten skrives så format C: og så er den skid slået.