Avatar billede michaelgm Nybegynder
07. januar 2002 - 01:24 Der er 29 kommentarer og
1 løsning

Ehm.. Uddanelse

Ja nu skal i hører.. Jeg er lige blevet færdig på højskole.. (Bjerringbro IT højskole)
Og så var det jeg tænkte på er der nogen af jer der kan finde noget så jeg kan blive grafisk designer som hvis nu hedder Grafisk designer (Tror jeg nok) Eller så man kan blive web-design (Uden det kræver enten HH/HG/ Gym.. Htx o.s.v.)

helst heller ikke en masse penge

Jeg har 10 klasses eksamen

Jeg smider 60 points i, da det er noget der er ret vigtigt...
Avatar billede michaelgm Nybegynder
07. januar 2002 - 01:26 #1
Hehe fejl..

Retter det lige =o)

Ja nu skal i hører.. Jeg er lige blevet færdig på højskole.. (Bjerringbro IT højskole)
Og så var det jeg tænkte på er der nogen af jer der kan finde noget så jeg kan blive grafisk designer som hvis nu hedder Multimedie designer (Tror jeg nok) Eller så man kan blive web-design (Uden det kræver enten HH/HG/ Gym.. Htx o.s.v.)

helst heller ikke en masse penge

Jeg har 10 klasses eksamen

Jeg smider 60 points i, da det er noget der er ret vigtigt...
Avatar billede hojben Novice
07. januar 2002 - 01:28 #2
Avatar billede agawaen Nybegynder
07. januar 2002 - 01:30 #3
start med at købe nogle bøger, og læs dig en uddannelse.
en af mine venner har startet en godt firma uden nogen som helst uddannelse..=)
Avatar billede michaelgm Nybegynder
07. januar 2002 - 01:32 #4
Ja og der står også:

Adgangsveje
Studentereksamen, HHX, HTX, informatikassistent eller tilsvarende. Endvidere vil man kunne optages med en relevant erhvervsuddannelse (EUD).

Tror du det ikke man kan blive det uden...
Hvad kan en erhvervuddanelse være?
Avatar billede michaelgm Nybegynder
07. januar 2002 - 01:35 #5
agawaen>> Ja men så skal man selv starte noget.. det er lidt svært hvis man kun vil være ansat uden at skulle have sit eget firma

Men det kunne selvfølgelig være en idé, men jeg håber da der findes et eller andet uddanelse som
Studentereksamen, HHX, HTX, informatikassistent eller tilsvarende.

Avatar billede agawaen Nybegynder
07. januar 2002 - 01:38 #6
som sagt kører dette firma godt...
men det er jo selvfølgelig mest sikkert at få en \"rigtig\" uddannelse, så man kan blive ansat ..
men hvis man vil være selvstændig er det, efter min mening, ikke nødvændigt at have en officiel uddannelse =)
Avatar billede agawaen Nybegynder
07. januar 2002 - 01:39 #7
michael-> ja da... det gør der forhåbentlig ..*g*
Avatar billede michaelgm Nybegynder
07. januar 2002 - 01:43 #8
Agawaen~> Hehe jeg tror jeg er træt *G*

Der skulle vist stå:

Men det kunne selvfølgelig være en idé, men jeg håber da der findes et eller andet uddanelse inden for Multimediedesigner man skal have fuldført et af dem her:
Studentereksamen, HHX, HTX, informatikassistent eller tilsvarende.
Avatar billede michaelgm Nybegynder
07. januar 2002 - 01:45 #9
Hehe Godnat ;o) Ej

Men det kunne selvfølgelig være en idé, men jeg håber da der findes en eller anden uddanelse inden for Multimediedesigner uden man skal have fuldført en af dem her:
Studentereksamen, HHX, HTX, informatikassistent eller tilsvarende.

Avatar billede agawaen Nybegynder
07. januar 2002 - 01:50 #10
ok...så forstår vi hinanden... men det tror jeg nu ikke der er.. =)
Avatar billede michael-k Nybegynder
07. januar 2002 - 01:50 #11
Du kan tage Digital Media på tekniskskole i Aalborg, Viborg, Grenå og Roskilde. En grafisk præget uddannelse hvor du kommer til at arbejde med alle de kendte grafiske programmer.
Du kan se mere her www.digitalmedia.dk eller på skolernes hjemmeside
Håber det var noget du kunne bruge :-)
Avatar billede brita Nybegynder
07. januar 2002 - 01:52 #12
Jeg er uddannet fra Designskolen Kolding, der findes en linie der hedder grafisk design og efter min ydmyge opfattelse kommer landets bedste grafikere derfra..... det tager 3-5 år og er SU-berettiget. Du skal ikke have nogen speciel baggrund eller uddannelse, men til gengæld have et godt grafisk udgangspunkt, fx tegning. Der er forskellige optagelsesprocedurer, først skal du sende en mappe ind, og derefter kaldes du, hvis din mappe var god nok til en 3-dages optagelsesprøve. Du skal vist nok være over 18, men der kan gives dispensation. Nøjagtigt det samme gælder for Danmarks Designskole.

Så er der Grafisk Højskole, også meget god, og du kan også vælge at blive oplært på et grafisk bureau som lærling..... det kan være godt, afhængigt af hvor du ender!!!

Håber det hjalp lidt !!!
Avatar billede brita Nybegynder
07. januar 2002 - 01:53 #13
nå... så det var multimediedesigner du skrev..... ja der hedder linien på Kolding og Danmarks Designskole bare multimedie!!!
Avatar billede michaelgm Nybegynder
07. januar 2002 - 01:55 #14
Michael-k >> Jeg kigger lige

Brita >> har du igen links? - for det lyder meget spændene...
Avatar billede michael-k Nybegynder
07. januar 2002 - 01:56 #15
glemte lige du også kunne tage den i odense :-)
Avatar billede michaelgm Nybegynder
07. januar 2002 - 01:57 #16
Michael-K>> Hehe tak tak for at nævne Odense ;o) men er fra Aalborg =o)
Avatar billede michael-k Nybegynder
07. januar 2002 - 01:59 #17
okay så det bare spørge har selv gået i aalborg på digital media
Avatar billede michaelgm Nybegynder
07. januar 2002 - 02:00 #18
Brita>> Kigger du efter links.. Eller er du smuttet igen?
Avatar billede michaelgm Nybegynder
07. januar 2002 - 02:05 #19
Michael-K >> De skriver til sidst..

Eleven får løn under uddannelsesforløbet jf. overenskomsten, som den enkelte virksomhed har indgået eller tiltrådt. For uddybende oplysninger kontakt Dansk Metal, HK Industri eller Dansk Industri

Hvad kan man ca.. regne med at få?
Avatar billede michael-k Nybegynder
07. januar 2002 - 02:08 #20
det er almindelig lærerløn  tror ikke det er ret meget :-)
Avatar billede michaelgm Nybegynder
07. januar 2002 - 02:13 #21
Okay det vil sige under SU?

Men det lyder ret fedt.. Men ikke helt hvad jeg havde forestillet mig.. Men det er værd at ringe og hører om.

Avatar billede michael-k Nybegynder
07. januar 2002 - 02:15 #22
det er ikke under SU  tror vel det er 6000-7000 kr om måneden der omkring ihverfal
Avatar billede michael-k Nybegynder
07. januar 2002 - 02:20 #23
har du ICQ og flere spørgsmål kan du fange mig på 113915491  går snart i seng nemlig
Avatar billede michaelgm Nybegynder
07. januar 2002 - 02:20 #24
Michael-K> Okay... Det syntes jeg også er en del.. I hvert fald i forhold til nu på kontant hjælp 2500 kr :o/ Har du ikke msn eller ICQ?
Avatar billede michael-k Nybegynder
07. januar 2002 - 02:23 #25
jo kig op :)
Avatar billede michaelgm Nybegynder
07. januar 2002 - 02:23 #26
Hehe havde ikke set du havde skrevet det
Avatar billede michaelgm Nybegynder
07. januar 2002 - 02:29 #27
michael-k>> Så fanger jeg dig der på et tidspunkt.. Sov godt
Avatar billede michaelgm Nybegynder
07. januar 2002 - 02:39 #28
Andre der ved hvor der er noget?
Avatar billede brita Nybegynder
07. januar 2002 - 22:01 #29
okay.... links siger du:

http://www.danmarksdesignskole.dk/

http://www.designskolenkolding.dk

http://www.dgh.dk

men prøv også og ring til studievejlederene....

Brita
Avatar billede michaelgm Nybegynder
27. januar 2002 - 22:22 #30
Tak brita *S*