Avatar billede rbnstudio Nybegynder
21. april 2000 - 11:57 Der er 18 kommentarer og
5 løsninger

Ris/Ros ønskes - Shopmaster

Hej

Ris/ros ønskes til Shopmaster
http://www.shopmaster.dk

Der køres betatest indtil 1. Maj 2000, hvor den releases officielt.

Med venlig hilsen
Ronnie Bach Nielsen
DanDomain
www.dandomain.dk
Avatar billede klas Juniormester
21. april 2000 - 12:19 #1
Designet mangler måske et eller andet for virkelig at slå igennem - det er måske lidt for "flat" men kan sagtens bruges. Når man tilmelder et link til shoppen så står der at man modtager en mail fra jer - men man skal ikke indtaste en mail addresse i tilmeldings formen.

I tager 250 kr. for 1000 banner eksponeringer på forsiden . . og 200 for 1000 eksponeringer i en underkategori . . . Jeg ville nok bytte om på de priser da det jo klart bedst at få sit banner ind i en kategori hvor ens målgruppe befinder sig . . .

Klas
Avatar billede rbnstudio Nybegynder
21. april 2000 - 12:45 #2
Klas> Der er et felt der hedder email adresse når man udfylder "tilføj" link.

Ang. banner priserne....Så har du nok ret...Dette er heller ikke helt færdiggjort endnu.

Hvis du gider må du også meget gerne prøve at oprette en butik....og give noget ris/ros om den.

Indtil videre tak for ris/ros'en.

Avatar billede klas Juniormester
21. april 2000 - 12:55 #3
det med mail var der rigtigt nok - sorry . . der har jeg skrevet koden igen da man plejer at skulle skrive den to gange for at sikre sig at man har tastet rigtigt :)

Prøver lige at oprette en shop lidt senere
Avatar billede klas Juniormester
21. april 2000 - 13:01 #4
Prøvede at oprette en shop . .men synes at der var alt for meget man skulle sidde og udfylde for hver varer . .og ingen forklaring til hvad de forskellige felter betyder . . hvis shoppen henvender sig til folk der ikke helt kan lave deres egen shop kan man vel heller ikke forvente at de ved hvad alle de der felter betyder.

Er der ikke en shop der er oprettet man kan se?
Avatar billede klas Juniormester
21. april 2000 - 13:02 #5
ups . . der er jo en pæn lille hjælp ting ude i siden  :)
Avatar billede fico Nybegynder
21. april 2000 - 13:40 #6
Minder meget om de andre shopsites, men den er pæn bortset fra links farverne.....prøv at fjerne de røde !
8@13
Avatar billede rbnstudio Nybegynder
21. april 2000 - 13:45 #7
Fico> Har du evt. et forslag til hvad farve de røde links skulle være?

Avatar billede bromer Nybegynder
21. april 2000 - 15:42 #8
Designet er forholdvist meget enkelt, hvilket er godt, men der er for meget grafik der er "kornet", hvilket er synd da det ikke giver det bedste indtryk når man første gang besøger siden.

Det er meget godt at man kan oprette en grafis prøvesshop, men det tager alt for lang tid. Måske skulle du ikke vise betingelserne på en side for sig selv, det ville da spare tid. STEP 4 er måske heller ikke så nødvendig, når man er gået ind under punktet at man vil oprette en butik er det nok ikke så godt at man som hvis man skulle installere windows eller et andet ms produkt skulle trykke på JA 15 gange.
Når man så har opretten butikken står der. "De kan nu vælge at se Deres butik ved at trykke på "Se butik" - eller De kan administrere Deres butik ved at bruge "Butikmanageren"". Det er alt sammen meget godt men der er ikke noget link til SE BUTIK, så derfor bliver man nød til at bruge butikmanageren. Det er ikke optimalt. Det er heller ikke så godt at man ikke skal skrive sit password 2 gange når man skal oprette det. Der er altså nogle der srkiver forskellige passwords, ogd et ville spare meget tid for dem der gjorde det.

Det er rigtig godt at man selv kan vælge fonte.
Det er et godt system, og man kan faktisk få en rigtig god side ud af det. Det må man sige.

Meget generelt er siderne meget lang tid om at loade, men man får også nogle ting for sin ventetid, så det synes jeg er ok.

13@13

Avatar billede rbnstudio Nybegynder
21. april 2000 - 15:52 #9
Bromer> Tak for det.

Når man har oprettet en butik er der en knap der hedder "Se butik" og en der hedder "butikmanager"

Hvilket grafik synes du er meget grovkornet...Hvad er grimmest? Det kunne godt nå at blive rettet inden release datoen.

Hvilken internet forbindelse sidder du på? ISDN? Jeg vil nemlig gerne vide hvis du mener at det er meget langsomt...om det skyldes din internetforbindelse......Ellers må jeg se om jeg kan optimere på det.
Avatar billede martin100 Nybegynder
21. april 2000 - 19:38 #10
hej ronnie !

jeg synes det er en genial ide...i forhold til din gamle shop..
http://www.dandomain.dk/shop

mvh/

martin mortensen
Avatar billede maagen Nybegynder
22. april 2000 - 12:40 #11
Hejsa.

Fico har ret - de røde links er ikke gode.

Der er en guru indenfor webdesign som hedder "Jacob Nielsen" og han har skrevet en bog "Designing Web Usability". I den bog står der at man skal forsøge at holde alle links i standard farverne for links. Årsagen til dette er at når man kommer ind på et website så er man ikke i tvivl om hvilke links der er besøgt - de ligger i baghovedet på selv helt nye internet brugere.

Der ud over er der noget med navagationen. Skal man klikke på logoet for at komme tilbage til forsiden? Der kunne evt godt være en pind i navigationssøjlen der hed tilbage. Det skal være muligt at gå én tand tilbage uden at bruge browserens "Back" knap.

Jeg har ikke læst så meget af hvad guruen siger, men efter hvad jeg *har* læst, så vil jeg anbefale bogen.

Min helt egen vurdering - flot side. Sørg for at definere hvilke(n) type(r) brugere du henvender dig til inden du fastligger dig på et design.
Avatar billede christian-s Nybegynder
22. april 2000 - 21:37 #12
Måske lidt mere spræl??
Ellers kanon!
Avatar billede bitnissen Nybegynder
24. april 2000 - 03:52 #13
godt koncept, sej programmering, kornet grafik

tager for lang tid at oprette alle de varer...  -men jeg har ikke engang et forslag til hvordan det kan gøres bedre

Men jeg kan se det er lavet i asp, hvilket jeg godt nok ikke har så meget forstand på.. men kan det evt lade sig gøre for kunder der allerede har fx access databaser med deres varer i, at man da kan bruge en tidligere database, i stedet for at skulle oprette det hele igen ?

.. hvis ikke det kan nu, er det nok værd at overveje om man bør kunne det - hvis det er muligt uden 920582305823 timers arbejde =)

mvh
Anders Nielsen
Avatar billede rbnstudio Nybegynder
24. april 2000 - 15:30 #14
bitnissen>
Hej Anders

Den kan faktisk godt lade sig gøre at importere en hel database - så man slipper for alt det indtastnings arbejde.

Man skal blot exportere hele sin database til en semikolon sepereret tekst fil i et bestemt format - så kan man importere den.

Så kan man oprette 500 varenr. i løbet af 2 min.!
jeg tror også det er noget at butiksindehaverene bliver glad for.
Avatar billede Slettet bruger
25. april 2000 - 01:54 #15
Jeg hader PopUp vinduer.
Der må være et eller andet galt med Siten. Først er den svær at loade. Så laver den eksplore fejl. Jeg går ud fra det er dette famøse PopUp som laver rav i kassen. Eksplorefejl kommer når jeg forsøger at lukke det. Jeg plejer ellers ikke at have problemer med disse winduer, når jeg færdes rundt om på nettet. De genere blot mit udsyn.

1 afdeling af svar. Surfer kom lige forbi.

Design: Almindeligt uden det store blikfang, som bør være på sådanne Sites.

Navigation: Ja det er svært at bedømme. Nogle gange er første Side meget sløv. Tyder på ustabil Server. Den øvrige navigation på Siten kan p.t. ikke bedømmes, da "Danmarks største shopkatalog åbenbart ikke har fået noget indhold endnu" Syntes eller jeg læste et sted, at det skulle indeholde de fleste butikker på Netet. Hi!

Formål: Det må tiden vise om Siten kan leve op til sit formål. P.t. ser den meget tom ud, og bedømmelsen her er derfor også meget svær

Andet: Jeg er spænt på at teste selve butiksdelen, for at se hvor brugervenlig den er. Jeg syntes du bør få noget mere indhold på Siten før en endelig test. Det øvrige indhold af et shopkatalog at virker meget smalt.

Karakter i første omgang 7 @ 13

Avatar billede rbnstudio Nybegynder
25. april 2000 - 08:13 #16
kharder> Jeg er meget interessert i at vide hvorhenne du fik eksplore fejl... Var det på forsiden?
Avatar billede Slettet bruger
25. april 2000 - 08:40 #17
Ja hver gang jeg prøvede på at lukke popupvinduet.
Avatar billede rbnstudio Nybegynder
25. april 2000 - 09:02 #18
Hvilken browser og version bruger du?
Avatar billede Slettet bruger
25. april 2000 - 09:19 #19
IE 5,0, jeg skal dog her bemærke, at der har ikke været problemer her til morgen endnu.
Avatar billede martin100 Nybegynder
25. april 2000 - 11:46 #20
jeg har da ikke harft nogle problemer , selv om jeg bruger IE 5.0 .....

mvh/

Martin Mortensen
Avatar billede Slettet bruger
26. april 2000 - 08:19 #21
Tillæg til kretik asf Shopmaster Butikscenter.

Oprettelse af butik.

Rimelig nemt at håndtere, dog et minus, at man skal være online for at kunne oprette butik/produkter m.v.

I forbindelse med oprettelse af forsiden til butiken. Kan man ikke bestemme webmasters maillinks teksfarve. Det kan gå galt i forbindelse med valg af bagrundsfarve.

Logo bliver ukritisk oploadet og skåret til det passer. Ikke særlig smart. Her bør være nogle anvisninger.

Helt fin betjening ved grafik.

Ordre delen mangler en betalingsform konto til konto. Hvorfor skal brugere uden Dankort, men måske med HomeBanking ikke have mulighed for ,at bruge betalingsform.

Alt i alt er det en rimelig nem administationsdel at betjene. Dog kan jeg ikke se hvordan alle disse butikker, som findes rundt om på nettet skal blive registreret her, men det viser sig vel hen af vejen.

Avatar billede rbnstudio Nybegynder
26. april 2000 - 08:27 #22
Kharder>

>I forbindelse med oprettelse af >forsiden til butiken. Kan man ikke >bestemme webmasters maillinks >teksfarve. Det kan gå galt i >forbindelse med valg af bagrundsfarve.

Jo, man kan godt ændre farven ved f.eks at skrive:
<a href="mailto:webmaster@shopmaster.dk"><font face="verdana" color="#ffffff">webmaster@shopmaster.dk</a></font>

Avatar billede Slettet bruger
26. april 2000 - 12:50 #23
Ok det kan man, men så ryger noget af brugervenligheden. Jeg går ud fra, at det har været tanken, at man ikke skal have indsigt i HTML for at kunne håndtere administrationen af en butik. Eller var det måske en idé med en brugervejledning.