Avatar billede NanoQ Nybegynder
07. juni 1999 - 20:44 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Danske Internet Brugere (DIB)

Som i sikkert har læst i de mange "netstrejke" indlæg, har en dansk internet brugerforening set dagens lys..

Danske Internet Brugere''s primære formål er, at skaffe billigere internet til alle danskere... Ideerne til hvordan dette skal gøres er mange... og jo flere forslag der kommer, des bedre muligheder har vi for at få de RIGTIG gode ideer frem i lyset...

Hvad mener DU DIB kan gøre, for at få de danske priser i bund?

Kom med dine forslag og ideer... denne tråd er ment som en brainstorm, for at få luftet så mange ideer og holdninger som muligt...

NanoQ
Avatar billede NanoQ Nybegynder
07. juni 1999 - 20:46 #1
Læs forresten mere på http://welcome.to/DIB
Avatar billede missing Nybegynder
07. juni 1999 - 21:22 #2
Man kunne finde ud af hvilken internet udbyder der var den mest rimelige med priserne (og/eller kvalitet og hurtighed), og så opfordre til at boykotte alle de andre !

Det var bare ét forslag
/Thomas
Avatar billede knogle Nybegynder
07. juni 1999 - 21:24 #3
jeg vil bare lige sige (mest til de nye medlemmer) at det IKKE er fordi der ikke er sket noget i DIB endnu siden her ikke er sagt så meget.. men det er fordi den lige er oprettet.

førhen havde vi en mailingliste som jeg blev nød til at lukke :/
Avatar billede knogle Nybegynder
07. juni 1999 - 21:26 #4
missing>> boykot/strejke vil IKKE hjælpe... du kan bare se med den sidte
prøv at læse: http://www.cybercity.dk/nyheder/visnyhed.phtml/Computer/9906/109-990607-01
Avatar billede cybles Nybegynder
07. juni 1999 - 22:52 #5
Kære DIB

Jeg vil godt lige knytte en kommentare til strejken og jeres gode ide.

Vi var flere der manede til sindsro da snakken begyndte at gå herinde om en strejke. Vi forsøgte at anbefalde at der blev lavet en god strejke, som var godt planlagt, men nogle skulle haste det hele igennem med katestrofale følger, som er :

Selskaberne herhjemme har ikke kunne registrere at der var mindre trafik på nettet på strejke dagen.

Cybercity kunne dog måle en nedgang på 3,5 % hvilket svare til et lille blæsevejr, og hvad har vi så fået ud af det ?

Jo man kan jo drage den konklusion at 3 % af brugerne syndes priserne er for høje og 97 % af brugerne syndes derimod at priserne er helt ok.......

Til jer der skulle haste denne strejke igennem uden at planlægge det hele rigtigt....godt gået, jeres hensigt var god nok, men det fik desværre den omvendte virkning, og vi kan nu forvendte der vil gå endnu læmgere før priserne vil falde.....

Ideen om DIB er god men lade dette amatør forsøg på at lave en strejke være jer alle en lærestreg, jeg ønsker foreningen alt held og lykke fremover.

De bedste hilsner

Anders
Avatar billede cvsac Nybegynder
07. juni 1999 - 22:53 #6
vi har et problem med navnet DIB det er ejet af Den Danske Internationale Brigade jeg forslå vi skifter navn til DIF Danske Internet Forbrugere
Avatar billede knogle Nybegynder
07. juni 1999 - 22:57 #7
Anders>> takker, hvis du selv har lyst til at hjælpe til kan du tilmelde dig på http://welcome.to/DIB
Avatar billede knogle Nybegynder
07. juni 1999 - 23:10 #8
vi får snart vores domæne (www.DanskeInternet Brugere)

tjek den mail jeg fik fra mit webhotel:

aaaahhhhhhh.... ;-)  jeg tænkte der sker da ikke noget med darkhill-data.dk
;-)
Jeg sendte i weekenden en domæneregistrering til dig, som skal underskrives
og sendes retur, før jeg må registrere domænet...
du burde have modtaget den idag... ellers gør du det nok imorgen.

-Palle

At 21:58 07-06-99 +0200, you wrote:
>øhh, det er det jeg spørger om, jeg troede vi havde en aftale ;)
>
>-----Oprindelig meddelelse-----
>Fra: Web-Hotel Danmark <palle@webhot.dk>
>Til: Dennis Prebendorf <dennis@darkhill-data.dk>
>Dato: 7. juni 1999 20:52
>Emne: Re: igen igen...
>
>Sker der noget med det domæne ?
>
>-Palle
>
>At 20:26 07-06-99 +0200, you wrote:
>>
>> jeg er ked af det med den mailingliste, jeg troede ikke det gjorde noget...
>> den ER slettet nu...
>>
>> jeg ville lige hører om hvad der sker med det domæne? ;)
>>
>> Dennis Prebendorf
>> dennis@darkhill-data.dk
>
Avatar billede cvsac Nybegynder
07. juni 1999 - 23:38 #9
kan i ikke lige tøve en kende da navnet er lidt upassende hvis vi skal skifte navn
Avatar billede NanoQ Nybegynder
08. juni 1999 - 08:09 #10
cvsac, navnet er OFFICIELT "Danske Internet Brugere"... det er under det navn, foreningen skal registreres... DIB er "bare" en forkortelse... ;)
Avatar billede cvsac Nybegynder
08. juni 1999 - 09:59 #11
ok
Avatar billede knogle Nybegynder
08. juni 1999 - 12:10 #12
jeg har fået det brev fra www.webhot.dk
hvor de skal ha' min underskrift..
det sender jeg tilbage idag.

Så tirsdag eller onsdag har vi domænet :)
Avatar billede softice Nybegynder
08. juni 1999 - 17:21 #13
hhe..fedest..

Nu hvor i snarkker om det billigste..

Kender i et sted med en god ServerPark ?

fik et nummer af en gut herfra.. findt nok, men tjekker rundt.. Ikke mange kender priser osv på Server Parks :(

(Server park - At få en pc're ud at stå hos et firma)..

/Soft
Avatar billede a1a1 Novice
08. juni 1999 - 20:32 #14
jeg gør ikke men det kunne da være rart at vide, med mindre at du synes at ca. 6000 pr.md. er billigt...

Avatar billede goulduck Nybegynder
15. juni 1999 - 18:25 #15
Jeg tror heller ikke at stejke er løsningen, med mindre at man kan strjke i længere tid, med MANGE flere brugere. Og her må jeg hoppe af. Jeg var ellers helt opsat på at jeg skulle strjke søndag, men da jeg kom til søndag, kunne jeg ikke lade være, jeg måtte ud og skyde hul i nogen i Half-life.

Men som cybles (AKA Anders) iger med at 97% danskere mener at vi betaler en rimelig pris... sådan tror jeg ikke at det er. Jeg kunne da også godt tænke mig at det var billigere at være på nettet, men jeg man kan godt sige at jeg er afhængi af nettet. Jeg kan dog godt klare et døgn uden et skud Internet, men så skal der alså også være mange andre ting som jeg kan lave.

Anders
Avatar billede NanoQ Nybegynder
08. januar 2001 - 11:04 #16
slut