Avatar billede md_craig Nybegynder
06. januar 2002 - 15:21 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Win 2K <-> Win XP i netværk

Nu er jeg ellers ret god til at opsætte Nætværk - også mellem forskællige styresystemmer så som win9x vs 2000/XP

men aligevel er jeg stødt på problemer.

jeg kan ikke få en XP pro til at pinge en 2000 eller omvendt. (de kan ikke finde hinanden)

jeg kan sagtens finde dem begge fra min bærbare som har Win ME og også gå ind på dem.

og det synes jeg er lidt spøjst da det ellers skulle være nemere at etablere netværk mellem 2K og XP end ME og 2K/XP.
Avatar billede atox Nybegynder
06. januar 2002 - 15:24 #1
Har du husket ens arbejdsgruppe???
Avatar billede md_craig Nybegynder
06. januar 2002 - 15:26 #2
Jep - selvfølgelig
Avatar billede atox Nybegynder
06. januar 2002 - 15:27 #3
OK... det er tit det bare er en lille dum fejl´.. kender det god.. det er pisse irriterende
Avatar billede md_craig Nybegynder
06. januar 2002 - 15:39 #4
ja - og det er det jeg er bange for

de små fejl er meget svære at finde - men arbjdsgruppe må gerne være forskællig

men det er den selfølgelig ikke da de alle 3 står i hjemmet
Avatar billede goulduck Nybegynder
06. januar 2002 - 15:49 #5
IP adresser?
Firewalls?
Avatar billede md_craig Nybegynder
06. januar 2002 - 15:57 #6
No firewalls - (ellers kunne jeg nok ikke komme ind med en ME) IP - skal være automatiske pga mit internet - og det er de så på alle 3
Avatar billede md_craig Nybegynder
06. januar 2002 - 16:01 #7
desuden så har jeg en \"incoming connection\" det skulle gøre at computere i lokalt netvær kan komme id uanset om der er Firewall eller ej
Avatar billede agawaen Nybegynder
06. januar 2002 - 21:03 #8
der er en automatisk firewall i Xp der skoder... det KAN være den man ta\' mig ikke på ordet =)
Avatar billede md_craig Nybegynder
06. januar 2002 - 21:09 #9
det har jeg sådanset allerede svaret på - jeg har ikke nogen extern firewall - og heller ikke købt

jeg har kun den der er i XP

men den skulle være deaktiveret

desuden er det ikke noget problem da der er lavet en Incoming connection - men det virker satadig ikke - og jeg siger det igen - jeg er ret skrap til at opsætte netværk - også mellem forskællige styresystemer
Avatar billede x3me-brain Nybegynder
07. januar 2002 - 18:03 #10
Du skriver, at du bruger automatisk IP. Hvilke IP\'er får de 3 maskiner fra dhcp\'en?
Avatar billede md_craig Nybegynder
08. januar 2002 - 00:15 #11
80. et eller andet - det kan jeg ikke lige huske... men en switch er designet således at den ligger ip: erne relativt tæt op ad hinanden....

det er en \"\"TELE DK IP\"\"
Avatar billede x3me-brain Nybegynder
08. januar 2002 - 00:29 #12
Hvad har du installeret af protokoller osv. på maskinerne? Har hørt noget med, at det kan komme til at virke med IPX-protokollen installeret.
Avatar billede md_craig Nybegynder
08. januar 2002 - 00:39 #13
Jeg har:

protokoller:
IPX/SPX/NetBIOS
TCP/IP
NetBIOS
NetBEUI(den har dog ikke været muglig at instalere i XP ved ikke hvorfor)

sevice:
fil deling fo MS networks

og det er på begge

og så er der selvfølgelig MS client

og der er samme indsillinger unde alle protokoller/services
Avatar billede md_craig Nybegynder
08. januar 2002 - 00:41 #14
det er faktisk ret underligt, for det skulle være lige så nemt at opsætte et neværk mellem XP og 2000 som mellem win 98 om ME (har jeg hørt)

det synes jeg bare ikke det er (hvertfald ikke endnu)
Avatar billede x3me-brain Nybegynder
08. januar 2002 - 00:46 #15
Ja så kan jeg jo sige, at mit XP/2k net kører ok fint. Og jeg har standardindstillinger og dhcp på begge maskiner.
Det er sikkert irrellevant, men prøv at logge på begge maskiner med samme user/pass.
Hvad skriver den egentlig, når du bruger ping-kommandoen?
Avatar billede goulduck Nybegynder
08. januar 2002 - 06:54 #16
Hvis man slet ikke kan pinge .. så er der i hvert falde noget helt galt!
Avatar billede md_craig Nybegynder
10. januar 2002 - 23:51 #17
nå jeg går ud fra der ikke kommer mere

lukker spm.