Avatar billede anrs Nybegynder
06. januar 2002 - 14:57 Der er 11 kommentarer og
4 løsninger

Forsøg på sikkerhed ved brug af internet

Jeg har tæmmeligt mange gange været nødt til at formaterer min harddisk på det seneste. Dette grundes at jeg har fået et utal af mærkelige \"småprogrammer\", pop-ups, virus osv.(ja, hvad hedder det nu). Programmerne resulterer i en ganske langsom computer (hvis programmerne ikke ligefrem ødelægges) da jeg bruger ISDN har jeg meget svært ved at tolerere langsommere hastighed på hele computeren som sådan.
mit spørgsmål er nu - hvilke programmer bruger I for at beskytte mod denne slags problemer. Jeg er klar over at det er ganske tåbeligt af mig ikke at have et virusprogram, men det er den \"øvrige\" beskyttelse jeg leder efter.
er det uklart - så sig bare til
anrs
Avatar billede sprutnik Nybegynder
06. januar 2002 - 14:59 #1
www.lavasoftusa.com Det fjerner en del af de uønskede programmer.
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. januar 2002 - 15:00 #2
Den \"øvrige\" beskyttelse - hvad er det?
I disse dage er det faktisk nødvendigt at have et opdateret antivirusprogram - da det ikke kun er dig selv det går ud over - men også dem der f.eks. er i din adresseliste - de får også virus.

Jeg Bruger Kaspersky Antivirus Personal Pro Version 4.01. Kan anbefales :)
Avatar billede anrs Nybegynder
06. januar 2002 - 15:03 #3
med \"øvrige\" mener jeg alt det som et anti-virus program ikke klare
Avatar billede sprutnik Nybegynder
06. januar 2002 - 15:04 #4
http://software.xfx.net/downloads.htm En udmærket popup-kiler.
Avatar billede isbjerg Nybegynder
06. januar 2002 - 15:06 #5
ud over det ville jeg anbefale en firewall så som ZoneAlarm fra http://www.zonealarm.com. Den er gratis og med den kan du styre hvilke programmer der går på nettet.
Avatar billede sprutnik Nybegynder
06. januar 2002 - 15:08 #6
http://www.killersoftware.com/clean_tray.htm Fjerner prorammer der starter sammen med windows.
Avatar billede atox Nybegynder
06. januar 2002 - 15:16 #7
Prøv med en virus scanner... f.eks: www.mcafee.dk

Atox
Avatar billede atox Nybegynder
06. januar 2002 - 15:16 #8
Der kan du hente en evaluering som virker perfekt...
Avatar billede food4u.dk Nybegynder
06. januar 2002 - 15:27 #9
sprutnik > det er lavasoft værk, det duer da ikke til noget

jeg har et hav af underlige ting der pop-up, lukker ned osv. Det eneste Ad-aware fant, var nogle cookies
Avatar billede anrs Nybegynder
06. januar 2002 - 15:33 #10
Jeg har faktisk prøvet Ad-aware og min erfaring er den samme som food4u.dk
Avatar billede 24u Juniormester
06. januar 2002 - 15:38 #11
som \'john_stigers\' og \'isbjerg\' ganske rigtigt siger er den løsningen :
En viruskiller og firewall gør nok 90% af det du søger!.
De programmer du selv installere, kan du jo så bare fjerne igen hvis de bruger for mange resurser ;o)
Avatar billede food4u.dk Nybegynder
06. januar 2002 - 15:42 #12
er der ikke et eller andet, som kan fjerne programmer der ligger i andre programmer?

f.eks., når jeg trykker på SØG i IE, så kommer der en side frem som pop-up: http://66.40.16.198/sm/topsearch2.htm
Avatar billede cdc Novice
06. januar 2002 - 15:46 #13
se om du har tsadbot.exe på din maskine

/cdc
Avatar billede anrs Nybegynder
06. januar 2002 - 15:50 #14
det har jeg ikke - hvad er det?
Avatar billede cdc Novice
06. januar 2002 - 15:59 #15
det er et program der laver popups, kan også ligge som timesink, spambot osv.

/cdc