Avatar billede hyldsgaard Nybegynder
06. januar 2002 - 14:21 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Værktøj til opbygning af stored procedures

Jeg har igennem et stykke tid brugt Interdev og er glad for dens nemme tilgang til MS SQL-databaser og specielt det gode værktøj til nemt og smertefrit at bygge Stored Procedures ved hjælp af drag\'n\'drop.

Min spørgsmål er dog om nogen har kendskab til andre, billige værktøjer der har samme, nemme måde at bygge Stored Procedures på? Jeg har kigget mig grundigt omkring, men har ikke kunne finde noget...
Avatar billede terry Ekspert
06. januar 2002 - 16:28 #1
Whats wrong with Enterprise Manager?
Avatar billede hyldsgaard Nybegynder
06. januar 2002 - 17:36 #2
Enterprise Manager er helt fin og man kan også lave Stored Procedures... man kan bare ikke opbygge dem grafisk... dvs. via drag\'n\'drop... man skal manuelt skrive SQL-sætningerne, hvilket jeg gerne ville være fri for...
Avatar billede terry Ekspert
06. januar 2002 - 19:49 #3
OK! I knew that it wasnt possible to use drag and drop (GUI) to make Stored Procedures using E.M. but I didnt know it was possible using Interdev, I will have to try that. But when you say stored procedures, I cant see how you can program (code) using drag and drop. I can see how you make view and queries etc. but anything requiring code I just cant see ho´w thats possible. So if its just VIEWS then E.A. is fine.
Avatar billede nolle_k Nybegynder
07. januar 2002 - 09:52 #4
Det kan da godt lade sig gøre at lave SP via Drag And Drop i Enterprise Manageren!

Du skal bare ned i Data Transformation Services og gøre et par ting så kører det????

Sig til så skal jeg lave en smørre brøds seddel!!
Avatar billede terry Ekspert
07. januar 2002 - 10:02 #5
yes please!
Avatar billede nolle_k Nybegynder
07. januar 2002 - 10:10 #6
Find Data Transformation Services/Local Packages

Højreklik og vælg \'New Package\'

Under \'Connection\' rubrikken vælges
\'Microsoft OLE DB Provider For SQL Server\' (Det lille icon, der ligne en Computer) Der specificeres Server og DB i denne!

Under Task vælges \'Execute SQL Task\'.
Clisk \'Build Query\'

Og Voila!! Så skulle du være der!

Nolle_K
Avatar billede hyldsgaard Nybegynder
08. januar 2002 - 17:36 #7
Mange tak... det er ikke helt så simpelt, som man kunne ønske, men man kan det som jeg efterspurgte... :o)