Avatar billede karakzan Nybegynder
06. januar 2002 - 14:15 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

Død PC

Jeg har været ved at samle en del gammelt hardware til en lille test-comp og den virkede da også fint indtil jeg kom til at sætte 2 stk Realtek 8019 ISA netkort i. Så stoppede den helt med at reagere det eneste den gør når man tænder den er at blæserne begynder at køre og alle LED dioderne på kabinettet lyser konstandt.

Hvad kan der være sket?

Er der nogen som har været ude for noget lignende
Avatar billede hojben Novice
06. januar 2002 - 14:17 #1
Tjek dine kabler.
Pil netkortene ud og tænd igen
Avatar billede karakzan Nybegynder
06. januar 2002 - 14:19 #2
Det har jeg gjort 10 gange nu jeg har prøvet alt hvad jeg kunne komme på
Avatar billede hojben Novice
06. januar 2002 - 14:22 #3
kører HD\'en ?
Avatar billede karakzan Nybegynder
06. januar 2002 - 14:23 #4
Ja jeg kan høre den summe men da jeg ikke har noget skærmbillede så...
Avatar billede karakzan Nybegynder
06. januar 2002 - 14:25 #5
Men er der nogen som har oplevet det samme og som har fået det til at virke igen?
Avatar billede hojben Novice
06. januar 2002 - 14:26 #6
Hvad med skærmkortet?? sidder det HELT inde i slot\'en ?
Avatar billede karakzan Nybegynder
06. januar 2002 - 14:29 #7
Ja det sidder helt i soklen og der er ikke tilsluttet andre enheder end den i hele compen og jeg har tested skærmkortet i en anden maskine og det virker fint.
Avatar billede karakzan Nybegynder
06. januar 2002 - 14:31 #8
Jeg har desuden prøvet kortet i alle 4 pci sokler
Avatar billede hojben Novice
06. januar 2002 - 14:32 #9
prøv at gå i Bios og vælg default opsætning
Avatar billede karakzan Nybegynder
06. januar 2002 - 14:36 #10
Jeg kan desværre ikke gå ind i biosen da jeg ikke kan få et skærmbillede frem på skærmen. Når jeg tænder computeren sker der kun det at blæserne og harddiskene begynder at snurre. Skærmen blinker somom den ikke var sat til en skærm overhovedet
Avatar billede hojben Novice
06. januar 2002 - 14:38 #11
Nåå ja *G* sorry..

hmm så ved jeg sq ik rigtig..
Avatar billede peet-49 Novice
06. januar 2002 - 14:39 #12
Du skal reesette din bios.
Avatar billede karakzan Nybegynder
06. januar 2002 - 14:39 #13
No problem jeg havde egentlig givet op da jeg kom i tanke om denne mulighed :-)
Avatar billede rebecca Novice
06. januar 2002 - 14:39 #14
Hvis du ikke kan gå ind i bios og vælge default, så reset bios på bundkortet det står i manualen hvordan ellers kan du jo tage batteriet ud en halv times tid og så montere det igen.
Avatar billede karakzan Nybegynder
06. januar 2002 - 14:40 #15
Jeg har resat biosen og pillet batteriet ud en hel nat uden resultat
Avatar billede peet-49 Novice
06. januar 2002 - 14:41 #16
Det kræver max 4-5 sekunder, før bios er reesettet.
Avatar billede karakzan Nybegynder
06. januar 2002 - 14:43 #17
ja men jeg brugte heller ikke mere tid med cmod jumperen.
Avatar billede peet-49 Novice
06. januar 2002 - 14:47 #18
Du skal have netkortene ude af maskinen, før du gør noget som helst. Du kan tage alt fra i maskinen, undtagen powerstikket på bundkortet, start så op, og se om den ikke booter.
Avatar billede karakzan Nybegynder
06. januar 2002 - 14:49 #19
Jeg har ikke andet i maskinen end et grafikkort som jeg har testet i en anden maskine og som virker fint. Og så selvfølgelig en stang ram og en cpu m. blæser men ellers intet.
Avatar billede olai Juniormester
06. januar 2002 - 14:53 #20
det lyder som om det bundkort har taget turen....

Har du lagt isoleringsskiver bag bundkortet ? og sikret at der ikke er nogle afstandsgevind der rører bundkortets bagside og kortslutter ???
Avatar billede karakzan Nybegynder
06. januar 2002 - 14:55 #21
Nej men problemet opstod først efter at jeg havde sat netkortene i maskinen før kørte den upåklageligt. Jeg har desuden lige sat pc speakeren til og den siger en masse bip.
Avatar billede olai Juniormester
06. januar 2002 - 14:56 #22
hmmmmm mystisk, prøv med en anden CPU
Avatar billede karakzan Nybegynder
15. januar 2002 - 00:57 #23
olai kan du ikke lige skrive et svar så jeg kan få de points uddelt
Avatar billede rebecca Novice
30. april 2006 - 11:32 #24
måske tid at lukke
Avatar billede olai Juniormester
30. april 2006 - 11:53 #25
>>olai kan du ikke lige skrive et svar så jeg kan få de points uddelt<<

Jo da, 4 år senere smider jeg lige et svar.
Avatar billede hojben Novice
30. april 2006 - 11:54 #26
LOL jaja hellere sent end aldrig må man sige ggg
Avatar billede rebecca Novice
30. april 2006 - 12:12 #27
hehe