Avatar billede lee Nybegynder
19. april 2000 - 22:48 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Forum?

Hvad kan man lave et forum med, som ikke er helt så omfattene som her på eksperten. ?
Laves det i java script eller asp ?
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
19. april 2000 - 22:52 #1
Det kan laves i begge dele...Men jeg vil mene at det er nemmest i ASP!
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
19. april 2000 - 22:54 #2
Både i Java og ASP kan du lave kommunikation med databaser, hvilket vel egenligt er det basale for at lave et forum som dette.
Avatar billede lee Nybegynder
19. april 2000 - 22:55 #3
vil det sige at jeg kan gå ind og alve det i access fx ?
Avatar billede ramlev Nybegynder
19. april 2000 - 23:08 #4
PHP er din ven.
Avatar billede jfbm Nybegynder
19. april 2000 - 23:08 #5
Personligt synes jeg det er nemmest med lotus notes.. men det kræver jo at man har notes..
Avatar billede lee Nybegynder
19. april 2000 - 23:54 #6
findes der et let tilgængeligt program der ikke koster det hvide ud af øjnene, hvor jeg vil kunne lave et sådan forum...  jeg er ikke en haj til at programere som i kan høre *S*

Lee
Avatar billede driis Nybegynder
20. april 2000 - 01:08 #7
Hvis du er begynder til programmering ville jeg nok råde dig til at opgive det på forhånd - eller først lære at programmere, og så gå i gang med projektet. Eller du kan betale dig til at få en anden til at programmere det. Jeg vil mene, at det er nemmest at lave i ASP, men det kommer mest an på, hvad man er vant til at programmere i.
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
20. april 2000 - 09:26 #8
>> lee, ja du kan sagtens lave det i f.eks. access...
Og som driis siger, vil jeg nok heller ikke anbefale dig at begynde på det selv, hvis du er begynder i programmering...
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
20. april 2000 - 09:28 #9
Ups... og så lige en rettelse til mit første svar, jeg ser lige at du har spurgt om det kunne laves i JavaScript eller ASP...
Det kan laves i Java, ASP, PHP, og så vidt jeg husker et eller andet "fusion" program...
Men du kan ikke lave et forum i ren HTML, DHTML, Java Script eller ligende!
Avatar billede lee Nybegynder
20. april 2000 - 09:56 #10
dvs jeg godt kan lave et slags forum i acces... hmmm....  men alt det her med automatisk at opdatere osv...
*S* jeg dropper at lave det selv indtil videre!
tak for hjælpen !
Avatar billede phylox2 Nybegynder
20. april 2000 - 11:08 #11
HMm .... jeg havde ellers lavet et forum i ASP hvis det har interesse
Avatar billede lee Nybegynder
21. april 2000 - 00:09 #12
Phylox2
jo bestemt!
Avatar billede phylox2 Nybegynder
21. april 2000 - 02:56 #13
Du kan downloade det fra http://www.blaa-bog.dk/eksperten .... ;) så kan du jo se, om der ikke skulle falde nogle point af til mig :))))
Avatar billede lee Nybegynder
21. april 2000 - 17:37 #14
hej phylox2
kig under phylox2 se her !
spørgsmålet !

http://www.eksperten.dk/spm.asp?id=15543

Lee