Avatar billede randome Nybegynder
06. januar 2002 - 00:42 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Billeder åbner i forkert program!

Hej

Når jeg fx. åbner nogle billeder fra mit skrivebord, bliver de åbnet i RealPlayer. Kan jeg ikke lave det om, så jeg selv bestemmer hvad de bliver åbnet i?? Jeg bruger windows 98
Avatar billede earp Nybegynder
06. januar 2002 - 00:44 #1
Du går ind i mappeindstillinger og filer og ændre det der.
Avatar billede hono Nybegynder
06. januar 2002 - 00:44 #2
højreklik > egenskaber > fanen generelt > ved feltet \"åbnes med\" trykkes på skift. Og så vælger du det nye program. Voila

Hono
Avatar billede zhark Nybegynder
06. januar 2002 - 00:51 #3
Du skal naturligvis være sikker på at det program du vælger KAN ÅBNE DEN FIL!
Så skal du holde shift tasten nede og klik med misen på filen, så kommer en menu op hvor der (også) står \"åben med\" der taster du så og vælger det program du KAN og vil bruger.
Mvh. zhark
Avatar billede zhark Nybegynder
06. januar 2002 - 00:56 #4
glemte du skal holde shift nede og HØJRE klikke på filen
Avatar billede illisher Praktikant
06. januar 2002 - 18:46 #5
Du skal gå ind i mappe instillinger, og så ind i filtype, der finder du den fil den åbner forkert, hvis det nu er \"bmp\" den er gal med, så finder du bmp og der kan du rette det!!!
Avatar billede zhark Nybegynder
06. januar 2002 - 22:15 #6
Nu er der altså ikke nogle af de svar du har accepteret der du\'er... så er du den første der har kunnet det sååååen :))))
Avatar billede hono Nybegynder
06. januar 2002 - 22:48 #7
hmm., jeg skulle nu mene at mit virker. Det tyder jo også på at det virker for randome når han har accepteret, og det er vel det vigtigste.

Hono
Avatar billede zhark Nybegynder
06. januar 2002 - 23:00 #8
hono> Ja, sådan kan man godt sige det :) Men jeg har set ca. 50 af den slags spm. Og højreklik/egenskaber... hvor ser DU så noget der står åben med?
Jeg tænker jo også på når/hvis andre spørger ik\'
Hvis man holder shift nede NÅR man højreklikker, så kommer der en menu hvor der står åben med.
Du var dog tættere på end earp, det kan slet ikke bruges til noget.
Avatar billede randome Nybegynder
06. januar 2002 - 23:38 #9
Hvis jeg holder shift nede NÅR jeg højreklikker, så kommer der en ikke en menu hvor der står åben med.

Hvorfor????
Avatar billede zhark Nybegynder
06. januar 2002 - 23:52 #10
Det burde der, prøv nogle gange - har været ude for det kan drille:
http://www.friserverplads.dk/zhark/aaben.jpg
Formoder du bruger Win98
Avatar billede hono Nybegynder
06. januar 2002 - 23:59 #11
zhark >>
Randome 06/01 2002 00:42:20: \"Jeg bruger windows 98\" ;)

Hono
Avatar billede zhark Nybegynder
07. januar 2002 - 00:12 #12
hono> Jeg tror du har misforstået mig, jeg vil da MEGA gerne se randome skrive at det virkede ved det earp og du skrev, det har jeg ikke hørt andre få til at virke.
Jeg har aldrig selv haft problemet, men som sagt set en del spm - og svar. Man må vel prøve at lære - ik\'?
Skulle du have den opfattelse at jeg misunder dig/jer de 5 points så glem det. Mvh. zhark
Avatar billede hono Nybegynder
07. januar 2002 - 00:19 #13
øhmm... nej jeg tror du misforstår mig. Jeg forstår ikke helt hvad der giver andledning til at tro, at jeg mistænker dig for at være misundelig. Hvis det er min kommenter (06/01 2002 00:42:20) du tænker på, var det bare en lille bemærkning. Du skriver nemlig til sidst i din kommentar lige inden \"Formoder du bruger Win98\". Jeg ville bare \"for sjov\" gøre opmærksom på at han allerede selv havde nævnt, at dette var tilfældet. Og så afslutter jeg ellers med en smiley for at indikere at indlægget ikke skal tages for noget særligt, bare en lille detalje jeg lage mærke til ;)

Hono
Avatar billede illisher Praktikant
25. marts 2002 - 03:47 #14
det er det jeg siger