Avatar billede nick Nybegynder
05. januar 2002 - 23:39 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Udskrift via remote program

Hejsa...

Jeg sidder med en lille problemstilling, som jeg ikke ved om er løselig.

Jeg har en maskine stående på er kontor (PC1) hvorpå der kører en remote administrator server så jeg kan arbejde på den hjemmefra på min egen pc (PC2).
Findes der er remote program hvor når jeg udskriver fra PC1 så sender remote programmet dataen til PC2\'s printer?

Er dette muligt?

På forhånd tak
Avatar billede vistodk Nybegynder
06. januar 2002 - 00:17 #1
det eneste program der kan de er Ms Terminal service. Du bruger det program du har til at fjernstyre en pc, og bruge dens kræfter. Den eneste måde du kan printe fra den, er hvis du kan komme til at mappe printeren på pc2 fra pc1 (evt via vpn)

.: Visto IT-service
.: www.visto.dk
Avatar billede goulduck Nybegynder
06. januar 2002 - 03:20 #2
Hvordan er du forbundet til arbejdet?

Ringer du op eller er det over Internet eller hvordan?
Avatar billede vistodk Nybegynder
06. januar 2002 - 03:34 #3
via adsl.. men du kan gøre det samme lige meget hvordan du gør, Modem, adsl, leased linie, sattelit eller kabelmodem

.: Visto.dk IT-service
.: www.visto.dk
Avatar billede goulduck Nybegynder
06. januar 2002 - 03:45 #4
Jeg ved godt at Terminal service fungere fint den vej. Men hvis man skulle mappe en printer manuelt - så ville det være ret \"sejt\" hvis man ringede op til deres netværk, så man var i forbindelse til dette. Så kunne man nemlig mappe den vej.

Det er jo ikke så fedt at skulle til at installere en terminal server, blot fordi man skal bruge en printer. (Det bliver sku også lidt dyrt i længden med de licenser! :)

Jeg skal dog ikke udelukke at PCAntyhere kan lave dette stunt.. ?
Avatar billede vistodk Nybegynder
06. januar 2002 - 04:01 #5
jwg fik engeng en concorde maskine til at lave tricket via  PCAnywhere, så hvis du hellere vil investere i PCanywhere, så kan du føre det.. der opretter du en \"fake\" printer via PCanywhere på PC1 som sender printerkøren videre til pc2

.: Visto.dk IT-service
.: www.visto.dk
Avatar billede farout Nybegynder
06. januar 2002 - 12:40 #6
der findes et gratis ms program som er includeret i din windows pakke \"Netmeeting\" i det kan du overtage kontrollen over hele den fjern administrerede maskine du skal bare vælge tools > remote desktop sharing og så følge guiden, en lidt utraditionel løsning men bare det virker ikk :o)(ved udskrift bruger du bare filetransfer og derefter udprint på fjerncomputeren)
Avatar billede nick Nybegynder
06. januar 2002 - 14:43 #7
Jeg vil lige prøve mig lidt frem med disse metoder. Derefter vender jeg tilbage og uddeler pointsne til det rette svar.