05. januar 2002 - 23:00 Der er 6 kommentarer og
11 løsninger

www.vestdata.dk/default.html - Er jeg blevet blind?

Vær´ hilsen

http://www.vestdata.dk/default.html - Er jeg blevet blind?

Nu har jeg længe siddet og nørkler, stirret mig blind på det nye design, så nu er kritik velkommen.

Hvad syntes I?
1) Design
2) Navigation
3) Brugervenlighed
4) Hvad tilbyder websiten egentlig?

/def
Avatar billede dar Nybegynder
05. januar 2002 - 23:07 #1
Hvad med at speede introen lidt ned? Man når kun at læse halvdelen af hvad der står!
Avatar billede finntoft Nybegynder
05. januar 2002 - 23:08 #2
1) Designet er fint nok, men måske er det lidt kravene hvis man kører med 56 k
2) Navigationen og er fin, men der skulle værer mulighed for at skippe introen!
3) Ok
4) Dont Know
Avatar billede jokn Nybegynder
05. januar 2002 - 23:16 #3
Den er lidt tung at hente... ellers synes jeg det er rigtig flot :)
1: Rigtig godt... gode farver og pæne billeder :)
2: Den er mellem... jeg lagde ikke mærke til menuen lige med det samme...
3: Den er god, \"2:\" tager i betragtning :)
4: programmering?
Avatar billede medions Nybegynder
05. januar 2002 - 23:18 #4
1) Design:

Din intro kunne jeg ikke li\'. Den var for langtrukken og alt for kantet, jeg syntes især det var træls at man ikke kunne shippe introen!!

Ellers når man er kommet ind på siden, får man ikke bedere og flottere grafik! Det er virklig i top, - er især vild med dine små ikoner nede i venstre hjørne som bliver fremhævet osv.

2) Navigation:

Jeg syntes ikke det er så overskuelig en side. Du kunne godt gøre noget mere ud af at placere linksne, fx. lave en menu som er \"smæltet\" sammen med designet!

3) Brugervenlighed:

Well, den var lidt svære... Jeg syntes selv den godt kunne være bedere... meget bedere, det er ikke det nemmeste site at finde rundt på - dog er det ikke særlig stort men alligevel hiver det med dine links ned igen.. Dine links farve matcher for meget ind i designets farve!

5) Hvad tilbyder websiten egentlig:

Hvad andgående dette spørgsmål, har jeg kun et meget kort svar! Det er alt for dårligt beskrevet! -ikke taget i hensyn til jeres accent men taget i hensyn af at man bliver træt af at sidde og læse teksten i mere end 30 sek. af gangen!

//Rune
Avatar billede keysersoze Guru
05. januar 2002 - 23:19 #5
glem ALDRIG en \"skip intro\" knap

1) rimelig fedt faktisk... lidt tungt, men det behøver man ikke tænke SÅ meget på mere
2) navigationen er let - men på den anden side... der er ikke særlig meget at navigere i
3) knap så meget at bemærke - der er jo ikke så meget der kan gå galt :o/
4) tilbyder??? hmmmm...
Avatar billede sonne Nybegynder
06. januar 2002 - 01:53 #6
designet er flot
navigationen er svær
brugervenligheden er ikke tilstede
og site\'et tilbyder Free Profesional Site Evaluation

/aksel
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
06. januar 2002 - 11:32 #7
1) Designet er flot, med nogle gode og behagelige farver. Den er enkel og spændende, og alle elementer smelter godt sammen.

2) Det tog lidt tid for mig, at finde ud af at teksten i venstre side er en menu. Menuen virker for uoverskuelig, skriv f.eks. enkelte ord istedet for længere sætninger (linjer). Men ellers synes jeg egentlig at navigationen virker godt nok.
Et tip var at ændre teksten \"Talent, Skill, and Experience Working For You\" til \"Home / Forside\", da det jo reelt er den side man ser når siden åbnes.

3) I første omgang vil jeg sige at siden ikke er særlig brugervenlig da det tager lidt tid at finde ud af diverse ting som f.eks. brug af menuen og selve budskabet/indholdet på siden, står heller ikke særlig tydeligt. Jeg ved godt at det står nederst i højre side, men det er ikke det man læser først. Men når man først \"kender\" siden synes jeg det er en god side og derved også brugervenlig.

4) Siden tilbyder \"Free Professional Site Evaluation\", altså en vurdering af forretning (business) sider. Faktisk det samme som jeg her har givet, bare nok lidt mere omfattende
Avatar billede ahv Nybegynder
06. januar 2002 - 15:12 #8
1 :
Meget flot design :o)
Men jeg kan desværre scroll til siden i 800x600 :o(

2 :
Du bliver nødt til at gøre noget ved navigationen, først troede jeg slet ikke der var nogen menu, men så fandt jeg ud af den faktisk var der. :o)

3 :
Den kunne være bedre når vi f.eks tænker på det med menuen det er ikke særlig brugervenligt, min far eller mor ville skride fra siden lige med det samme, de ville sku aldrig finde den menu.

4:
Sitet tilbyder webdesign (tror jeg nok)
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
06. januar 2002 - 17:15 #9
Lige en kommetar til min vurdering!

Loadetiden med et 56k kunne godt være bedre
Avatar billede and.vang Nybegynder
06. januar 2002 - 18:35 #10
Det tog lidt tid før jeg opdagede, at det i venstre side var en menu. Måske kunne det blive mere punktopstillet...SUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUPER FED!!!...lidt tung, og drop introen.

/Anders
Avatar billede kartolux Nybegynder
07. januar 2002 - 00:34 #11
Den der website evaluering, du opererer med, ville jeg gerne prøve, når jeg er færdig med mit seneste projekt. Smid mig en email på info@erhvervstilbud.dk

Iøvrigt en flot intro. Den kørte for hurtigt. Sæt hastigheden ned til det halve - og lav en \"skip intro\" knap. Iøvrigt en sindsygt flot side, når introen endelig er færdig.

Fejl: Når man holder musen hen over dine (flotte) billeder af websiderne i dine referencer, fremkommer en \"blank\" gul lille boks. Jeg antager, at det er dine alt-tags, som blot er sat tomme. Fyld dem med noget, eller fjern dem.

Fejl: Når jeg holder musen hen over dine referencebilleder af webstederne (som før) kan man ikke klikke på dem(!!!!!!!) Det vil jeg kunne. Én ting er at se webstedet som en flot indsat grafik, men man skal kunne klikke sig videre til dem - eventuelt i et nyt vindue. Dette er fordi, man altid lige vil se, om det er løgn, at siderne er så flotte.

Du er fandme godt nok dygtig til det med grafikken. Jeg elsker paletten over hele sitet - inclusive grafikkerne. Du skal dog pine bredden ned på hele brugerfladen, da der fremkommer en scrollbar i bunden i 800. Du skal måske kun pine 20 pixels - men det ville være den sidste \"dingeling mand\".

Ja, det var det - gid jeg var yngre, havde sådanne talenter - og 25 timer i døgnet til at bruge dem. Så ville alt være \"sssssccciskepaw-baby\"!!!
Avatar billede randome Nybegynder
07. januar 2002 - 15:47 #12
Det ser ok ud, men jeg vil meget gerne have en knap hvor jeg kan stoppe den intro - ikke fordi den er grim, men fordi det er træls at se på igen og igen.
Selve sitet ser godt ud, men pas på det ikke bliver for rodet med for mange farver blandet sammen.

God arbejdslyst
Avatar billede anjensen1 Novice
07. januar 2002 - 17:46 #13
*s* Jeg har kun en supplerende kommnetar
Alt for mange points udlovet
Prøv at undgå point-inflationen

Flot side!!

mvh
Avatar billede husky Nybegynder
23. januar 2002 - 20:06 #14
Flot side  (:
a) Designet er flot og det er meget lidt at finde rundt på siden.
b) Det er godt der kun er fire links. Nemt at finde rundt.
c) Siden er meget bruger venlig og siden er flot og se på, så man vil gerne blive på siden og kigge lidt rundt.
d) Siden er en forretnings side. Forretningen laver Hjemmesider og bedømmer siden og har over 10.000 timers affaring.

(:
/Husky
Avatar billede husky Nybegynder
23. januar 2002 - 20:08 #15
"og bedømmer siden" (sider) (:
20. februar 2002 - 19:00 #16
tak for den rigtige grundige bedømmelse af min side:-)

Jeg har lavet lidt ændringer på baggrund af jeres råd.

PS. Min sidste website vandt e-handels prisen, yes!!!

PPS. kunne ikke lade være, sorry:-)

/def
20. februar 2002 - 19:01 #17
skal lige sige at jeg har droppet flash-introen som startside, da den officelle link jo er:

http://www.vestdata.dk