Avatar billede matfri Nybegynder
05. januar 2002 - 14:28 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Langsom opstart!!!!

Hej,
hvordan kan det være at win 98 er så langsom til at starte op? Er der versionen? Eller er det den måde win 98 er sat op på? Hvis det der opsætningen, hvordan kan man så gøre den hurtigere til at starte op?
Avatar billede sukos Juniormester
05. januar 2002 - 14:30 #1
Hvis du har netkort i maskinen, og du lader den automatisk få tildelt en ip-adresse, kan det godt gå halvlangsomt.

Men hvilken maskine har du?

Avatar billede zhark Nybegynder
05. januar 2002 - 15:07 #2
Du burde skrive hvad langsom er? Sidder man og \"tripper\" er 90 sek. laaaaang tid - men absolut ikke unormalt!
Men ellers er der/kan der jo være mange årsager, ikke mindst hvad for en PC (CPU/mobo/ram...) og naturligvis hvor mange prg. du har aktiveret under start. Uden flere oplysninger er det helt umuligt at svare på - kun altså at langsom må være ca. 2-3 min.
Avatar billede halifax Nybegynder
05. januar 2002 - 15:58 #3
Du kan få et overblik over, hvilke programmer, der starter automatisk sammen med Windows. Klik Start - Kør. Skriv msconfig <ENTER> klik Tab\'en Start. Har du mange programmer her, og måske nogle overflødige, kan du slå den fra til automatisk opstart, og så starte dem når du har brug for dem. - Men det er nok langt fra hele forklaringen. Sukos peger på netkort og tildeling af IP som et godt bud.
Sørg også for at køre en scandisk og defrag med regelmæssig tidsrum. En stærk fragmenteret disk sløver meget.

Avatar billede borf Nybegynder
05. januar 2002 - 16:18 #4
prøv at pil netkortet ud.. det er meget tit det hjælper
Avatar billede zhark Nybegynder
05. januar 2002 - 16:21 #5
Skal man så prøve at RÅBE internettet op :)
Avatar billede matfri Nybegynder
05. januar 2002 - 20:17 #6
Jeg venter i ca. 2-3min.! Og jeg har en dell! Jeg kan ikke pille netkortet ud for det sidder fast på bundkortet. Jeg kender en som har win me og hans computer starter op på under et min og han har netkort i!!
Avatar billede zhark Nybegynder
05. januar 2002 - 20:34 #7
Jeg vil bestemt IKKE mene det ligger i versionen, Win me har absolut ikke ry for at være bedre!
Umiddelbart kan jeg kun foreslå du rydder bedst muligt op på PCen - dels som halifax skriver men også undersøge ting som:
1) Din cache (midlertidige internet files) tøm den ved at gå ind
  under Funktioner/internet indstillinger/generel - midt på siden
    kan du slette de filer.
2) Din temp mappe der ligger i Windows, den må/kan du ikke slette,
  men du kan åbne mappen, markere alt og slette alt
3) Og til sidst tøm papirkurv.
Hjælper det ikke kan jeg ikke se andet end en formatering og ny-installering for at starte på en frisk - hvis det skulle være længe siden det er foretaget?
Avatar billede fack Nybegynder
05. januar 2002 - 21:07 #8
Deaktiver netkortet i BIOS el. under \'Enhedshåndtering\'
Avatar billede matfri Nybegynder
15. februar 2002 - 09:25 #9
Det hjælper ikke.