Avatar billede snoop Nybegynder
05. januar 2002 - 13:36 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Accesspoint og netkort der skal snakke sammen.

Hvordan får man en accesspoint og et netkort til at vide, at lige præcis DE skal snakke sammen?
Tror nok, at det er noget med en gateway, men er ikke helt sikker.
Indstillingerne til accesspointen er lagt ud her: http://www.zop.dk/Image2.jpg så kan du også lige tjekke, at de er korrekte.
Avatar billede goulduck Nybegynder
05. januar 2002 - 13:41 #1
Channel .... de skal være ens.

Acesspoint har ikke noget med gateway afgøre.. denne virker lige som en hub!
Avatar billede snoop Nybegynder
05. januar 2002 - 13:43 #2
Men selvom accesspointen ligger på channel 1 og maskinen med netkortet søger, finder den ingen accesspoint. Også selvom den søger på alle channels (1 af gangen)
Avatar billede snoop Nybegynder
05. januar 2002 - 13:45 #3
Netkortet kører iøvrigt med Infrastructure, hvis det skulle have noget at sige.
Avatar billede mnldk Nybegynder
05. januar 2002 - 22:58 #4
ESSID skal være ens på det trådløse netkort og på access-pointet, og dette er højst sandsynligt Case-sensitive.
På mit Tekram hedder det godt nok SSID, men jeg tror det er det der er problemet.
Avatar billede snoop Nybegynder
06. januar 2002 - 00:26 #5
mnldk: Lige præcis det jeg også fandt ud af før du skrev. Men da det var mit problem får du pointene.
Avatar billede goulduck Nybegynder
06. januar 2002 - 03:13 #6
Cool!