Avatar billede fumes Nybegynder
19. april 2000 - 09:30 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ingen oprettelse af nye spørgsmål

Kunne det ikke være en idé at lave det sådan, at når man har X antal spørgsmål ude at svæve, så kan man ikke oprette et nyt.

Hermed mener jeg, hvis man har oprettet eks. 5 spørgsmål, alle står som besvaret, men ingen er accepteret - at så er det ikke muligt at oprette et nyt, før man får taget sig sammen til at acceptere nogle af de gamle...

Det virke på mig som om der er alt for mange som bare sender spørgsmål ud, uden at acceptere selvom de får de rigtige svar..
Avatar billede victor44 Nybegynder
19. april 2000 - 10:11 #1
Enig :-)

Avatar billede winkill Nybegynder
19. april 2000 - 10:18 #2
God ide.
Avatar billede fcs Novice
19. april 2000 - 10:46 #3
Fremragende!!
Avatar billede jgc Nybegynder
19. april 2000 - 11:57 #4
Så får man da bare en masse der opretter flere logins. Hvad med i stedet for at lave en slags time-out på accept/afvisning af spørgsmål. F.eks. således at der max. må gå en uge fra et spørgsmål er blevet besvaret til spørgeren enten har accepteret eller afvist svaret.
Sanktionerne overfor dem der ikke overholder det kan være (en eller flere af)
- blokering for oprettelse af nye spm
- ditto for svar/kommentarer
- tab af et fastsat antal points (bøde)
- tab af de udloddede point

I det sidste tilfælde skal man også tage stilling til hvad der skal ske med pointene for spørgsmålet - skal de automatisk tildeles alle svarere, skal de bare ryge i statskassen (ud af systemet) - eller skal der laves en mellemting. Der er IMO fordele og ulemper ved alle løsningerne - og det er svært at lave et system der kan køre automatisk.

Jeg vil gå ind for at opretter en klageboks - evt som kategori (Eksperten\Misbrug), hvor kan brokke sig over brugere der ikke overholder spillereglerne på eksperten.dk. Så kan admin holde øje med denne gruppe og gribe ind hvis det er nødvendigt.

Avatar billede admin Novice
19. april 2000 - 17:22 #5
Det kan der være noget om, det bliver lagt i forslags kassen.

Tak for din info.