Avatar billede gozar Nybegynder
07. juni 1999 - 15:24 Der er 29 kommentarer og
1 løsning

Tcp/ip net mellem win95 og win98

Jeg har stillet en proxy server op hvor man kan dele 1 internet forbildele ud over alle computerne!!
Computerne køre med win95 og tcp/ip opdateringen..

Mit problem er så at jeg ikke kan få en computer til at komme på nettet over lan forbindelsen fordi den køre med win98

Kan dette ikke lade sig gøre???
Avatar billede annnrz Nybegynder
07. juni 1999 - 21:03 #1
Ja....dette kan sagtens lade sige gøre,
det du skal gøre er at hente et program som fordeler COMSHARE program, kig evt under Tucows, dette kan volde en del problemer og kan være svært at forklare, eller søg noget hjælp på en evt nærliggende computercafé...

> det du skal er at dele den port dit modem kalder op med mellem dine pcere som er tilsluttet lokalnettet...
Avatar billede bubby Nybegynder
07. juni 1999 - 21:04 #2
Ja det kan det, men hvilket program bruger du til at dele det med, brug rideway, som kan hentes på tucows, der gør det ingen forskel hvilket styresystem maskinerne bruger

Avatar billede bubby Nybegynder
07. juni 1999 - 21:05 #3
LORT 2 SEK. FOR SENT!"!!
Avatar billede annnrz Nybegynder
07. juni 1999 - 21:06 #4
disse programmer finder du her:

http://tucows.cybercity.dk/share95.html

men sæt dig først ind i hvordan hvert program virker!
Avatar billede gozar Nybegynder
07. juni 1999 - 22:31 #5
Jeg leder ikke efter programmer!!!!
Bruger Winproxy..
Bruger win95 på serveren!!!!

Nettet virker fint på de maskiner der er win95 installeret.. Problemet er at når jeg installere win 98 på en maskine så er der ikke tcp/ip adgang til servern fra win98 maskinen..
Som sagt bruger jeg tcp/ip opdateringen på win95 computerne, men kan ikke finde en tilsvarende opdatering til win98!!!

Kan ikke installere win95 på computeren pga nyt hardware som win95 ikke understytter!!
Avatar billede bubby Nybegynder
07. juni 1999 - 22:36 #6
Det kan ikke passe at win98 ikke udnerstøtter hardware som win95 understøtter, ellers er der ikke andet for end at du må bruge sådan noget som rideway, det bruger vi hele tiden, og vi har både win 95 og 98, og du behøver heller ikke at opgradere win95 til et eller andet tco, du skal bare lave en tcp/ip protokoll til dit netkort
Avatar billede gozar Nybegynder
07. juni 1999 - 22:36 #7
Bubby: Hvordan vil du så forklare at win95 og win98 ikke kan finde hinanden, mens win95 maskinerne godt kan finde hinanden... Køre udelukkende ved tcp/ip netværk..
Avatar billede gozar Nybegynder
07. juni 1999 - 22:40 #8
Kan ikke bare skifte!!!
Har fået licens på Winproxy..
Og jeg har fattet at det burte kunde lade sig gøre.. Har gjordt det før.. Men nu bruger jeg alsår microsofts opdaterint til tcp/ip protokollen.. Og den vil aslår ikke samarbejde med win98
Avatar billede bubby Nybegynder
07. juni 1999 - 22:40 #9
prøv også at installere ipx
Avatar billede gozar Nybegynder
07. juni 1999 - 22:50 #10
ipx til internet????

Så vidt jeg ved køre internettet over tcp/ip protokollen!!!
Avatar billede bubby Nybegynder
07. juni 1999 - 22:52 #11
Ja... ok, men kan computerne overhvedet snakke sammen i windows, og kan de finde sigselv?
Avatar billede bubby Nybegynder
07. juni 1999 - 22:53 #12
Jeg kan sagtens give dig en "licens" til rideway
Avatar billede gozar Nybegynder
07. juni 1999 - 23:04 #13
Ja såføldig kan de finde hinanden...

Win95 kan bare ikke finde win98 og omvent!!

Må desvære takke nej til en "licens"
Det vil ikke se særlig fedt ud hvis de der edb dimmere kom på besøg og gav mig en bøde... Det er ikke privat netværk!!
Avatar billede mark Nybegynder
08. juni 1999 - 01:17 #14
Nu går jeg ud fra at du ikke har en fast opkobling:
Du bruger vel 192.168.0.x (x=whatever) som IP på alle maskinerne - osse på serveren.
Prøv at pinge serveren fra Win98 maskinen: I command-prompten skriver du "ping 192.168.0.x" (x=serverens IP). Hvis de kan finde hinanden, så er det også muligt at få det til at virke... rent teoretisk! :)
I win98-maskinen til føjer du 192.168.0.x(serverens IP på lokalnettet) som proxy. Jeg har fået det til at virke... faktisk med WinProxy - men det er vist en lidt ældre version!
Avatar billede gozar Nybegynder
08. juni 1999 - 14:45 #15
Nej... Den nye winproxy kræver den opdaterede version af tcp/ip protokollen

Den samarbejder ikke med win98

Bruger 192.168.0.x osv
Og en submask på 255.255.255.0 hvilket gøre et lokalt net usynlig for nettet!!
Tænker mest på serveren...
Avatar billede mark Nybegynder
09. juni 1999 - 00:19 #16
Jeg kan bare sige: Det lyder lidt mærkeligt, men rod lidt rundt med det! Så kan det ikke undgåes at komme til at virke på et tidspunkt!
Avatar billede gozar Nybegynder
09. juni 1999 - 22:49 #17
Mærkeligt!!!

Hvad mærkeligt er der i det???
Det er jo mikrolort!!
De de forsøger at få alle til at opdredere til deres nyeste styresystem!!
Avatar billede qwa Nybegynder
13. juni 1999 - 19:28 #18
Hej.

Jeg har haft det samme problem har hjemme, men jeg fik det til at virker på følgende måde:

1: Du skal prøve at skifte over til Ipx i stedet for tcp/ip.

2: Hvis du kører med Tcp/ip skal du gå ind og lave din egen ip. Eller du skal finde den du har nu for det kan være at du ikke kan få det ti at virke hvis du laver din egen ip.

Att: Kenneth Kristensen
E-Mail: Annettek@post4.tele.dk
Avatar billede gozar Nybegynder
13. juni 1999 - 23:35 #19
Og internettet vil være med på et ipx net???
Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
16. juni 1999 - 09:54 #20
Prøv at genindstaller TCP/IP på win98-maskinen, men giv den filerne fra wim95-cd-rommen !

Der er nemlig en versionskonflikt på TCP/IP mellem win95 og 98 !!!
Avatar billede kahlier Nybegynder
18. juni 1999 - 09:39 #21
Der er sock 1 i win95 og win98 det er sock 2, og det kan give nogle problemer
Avatar billede gozar Nybegynder
23. juni 1999 - 22:25 #22
Kahlier>>Hvad er det for en gang ævl!!!
Der skal sku da ikke bruges socket til almindelig web browsning!!!

midgaardsorm>>Okay.. Prøver så..
Avatar billede cybermike Nybegynder
02. juli 1999 - 00:45 #23
Hvad er det for noget ævl, TCP/IP kommunikationen foregår 100% ens men en hvilken som helst version, du kan forbinde en Amiga med en Mac, så kan man også forbinde en Pc med en Pc!

Start med at få netværket op at køre sådan at du kan dele filer, når det virker kan du så give dig i kast med at få din winproxy til at virke!

Du kan prøv at gå ind på www.winfiles.com der kan du sikkert finde din tcp/ip opdatering eller prøv på microsofts egen suport side!
Avatar billede gozar Nybegynder
16. august 1999 - 08:59 #24
Ja det skulde det i teroien.. MEn det gør det bare ikke... Hvis jeg har Jeg prøvede at sætte 2 win 98 computere sammen og derefter 1 win95 og 1 win98.. Med de 2 win 98 var der ingen problemer.. Men win95 og win98 ville ikke finde hinanden før jeg havde fjernet opdateringen af tcp/ip protokollen på win95 computeren....
Avatar billede gozar Nybegynder
17. august 1999 - 09:22 #25
Okay.. Har opgraderet netværket med hub og telefon kabler og nu er der ingen problemer... JEg kørte med bnc før..

Hvis nogen kan fortælle mig hvoffor jeg var nød til at skifte til telefonkabler istedet for at bruge bnc så er pointene dine.
Avatar billede cybermike Nybegynder
18. august 1999 - 15:53 #26
Dine BNC kabler har nok haft nogle dårlige forbindelser, det lyder mærkeligt at det skulle have noget virking hvilke type netværks kabler du bruger!

Når du skriver telefonkabler, mener du så ikke Twisted Pair???
Avatar billede gozar Nybegynder
18. august 1999 - 22:37 #27
Jp RB45 Amerikanske telefon kabler.. Bedre kendt som twisted pair... Desvære.. Har selv løst problemet.. Og desuden er netværk performancen sat i top med de nye kabler.. så jeg går ikke tilbage til BNC..
Avatar billede gozar Nybegynder
18. august 1999 - 22:39 #28
Ups.. Sorry... Havde glemt hvad jeg havde lovet.. Svar igen og pointene er dine Cybermike
Avatar billede gozar Nybegynder
25. august 1999 - 08:52 #29
Cybermike>> Vil du have pointene eller hvad??
Avatar billede gozar Nybegynder
06. september 1999 - 08:53 #30
CYBERMIKE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!