Avatar billede lingoman Nybegynder
04. januar 2002 - 16:55 Der er 8 kommentarer og
4 løsninger

Mac PC crossover ?

Jeg vil gerne være i stand til at overføre filer mellem min PowerBook (wallstreet) og Win 98 se eller Win 95 systemer via en cross kabel.
Jeg har hverken DAVE eller PC MacLan installeret.

Hvordan ?
mvh geo
Avatar billede foodear Praktikant
04. januar 2002 - 16:58 #1
Virker ikke uden ovennævnte eller tilsvarende programmer
/Foodear
Avatar billede tgm Nybegynder
04. januar 2002 - 16:58 #2
Du skal bruge en router, det er en måde til en løsning.
TGM
Avatar billede n/a Nybegynder
04. januar 2002 - 17:02 #3
Hvilken MAC OS har du?
Avatar billede lingoman Nybegynder
04. januar 2002 - 17:08 #4
Jeg bruger Mac OS 8.1 dansk udgave

det så ellers ud til at buymac mente det kunne lade sig gøre her http://www.eksperten.dk/spm/151300
Avatar billede enzoenzym Nybegynder
04. januar 2002 - 17:10 #5
Foodear har ret.
du kan godt bruge et crossover-kabel, men du skal stadig bruge Dave eller DoubleTalk på Mac siden eller du skal bruge PC MacLan på Win.
Et - omend dårlig - alternativ vil være på mac siden at slå Web-sharing til. Så kan du via en browser se filerne i en bestemt mappe på din mac, og på den måde hente dem over i PC\'en. Men du kan ikke uploade på denne måde!
Avatar billede foodear Praktikant
04. januar 2002 - 17:15 #6
Win har også en mappe til web-sharing
/Foodear
Avatar billede lingoman Nybegynder
04. januar 2002 - 17:24 #7
Er der nogle af de nævnte programmer der findes som trial versioner så jeg kan få dette til at fungere ? hvis dette er tilfældet, har I nogle links ?
tgm>> jeg ved godt at man kan forbinde Mac/PC systemer via en router/switch eller hub men det det kræver igen hardware + software.

Det jeg gerne vil er at være i stand til at forbinde PowerBooken til en vilkårlig PC ude hos kunder, så et netkort på PC\'en er alt hvad jeg kan håbe på at finde (somme tider er der ingen gang et netkort så jeg har hidtil brugt diverse eksterne drev som mellemled men synes det er en tidskrævende løsning).

Jeg afsætter lige nogle flere point så der er lidt til deling mellem dem der kommer med et bud på en løsning
Avatar billede foodear Praktikant
04. januar 2002 - 17:42 #8
Hej igen
Dave kan afprøves via følgende link
http://www.thursby.com/support/evaluations.html
/Foodear
Avatar billede foodear Praktikant
04. januar 2002 - 17:47 #9
eller den her til PC MacLan i demo
http://www.miramar.com/products/demodownload.html

/Foodear
Avatar billede buymac Nybegynder
04. januar 2002 - 18:29 #10
Du skal sørge for at din PC og din Mac er på samme IP netværk. Eks. giv din pc IP 192.168.1.1 og din mac 192.168.1.2 prøv evt. lige at ping den anden computer.

Download Hotline server til Mac\'en på http://www.bigredh.com/ og klienten til PC

Det er meget nemt at sætte serveren op, log in på serveren med klienten på pc\'en og nu kan du uploade og downloade programmer

Du kan også gøre det samme med FTP gå evt. ind på http://www.download.com/  og find en gratis FTP server og klient det findes...

håber det hjælper dig?

Avatar billede lingoman Nybegynder
04. januar 2002 - 19:36 #11
Jeg vil afprøve forslagene og takker for alle jeres indlæg:)
mvh geo
Avatar billede foodear Praktikant
04. januar 2002 - 20:13 #12
Selv tak

/Foodear