Avatar billede enzoenzym Nybegynder
04. januar 2002 - 16:04 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Mac vs. Win

Hvad er fordelene/ulemperne ved at anvende henholdsvis Mac eller Windows til grafisk design og layout?
Programmerne opfører sig vel rimeligt end idag? Fontproblemer? Problemer med trykning? Problemer med læsning af filer på kryds af platforme?
Avatar billede nyb Nybegynder
04. januar 2002 - 16:12 #1
PC er billigst og ligeså godt idag. Mac er out!
Avatar billede foodear Praktikant
04. januar 2002 - 16:14 #2
Hej
Du sætter med dette spørgsmål gang i en debat som ikke kan debateres.
Mac er suverent den bedste puter til grafisk arbejde og jeg vil mene at ethvert trykkeri med respekt for sig selv har minimum én Mac stående.
Problemet med crossplatform er i sig selv ikke noget problem hvis man bare husker reglen 8.3

Køb du trygt em Macintosh, du vil ikke fortryde!!!
/Foodear
Avatar billede larsen1 Nybegynder
04. januar 2002 - 16:18 #3
Enig med foodear!

Jeg arbejder selv professionelt både på PC og mac, og jeg mener helt sikkert at mac-platformen er bedst til tungt grafiks arbejde. De ekstra kroner er godt givet ud.
Desværre render man panden mod en mur, hvis man laver hjemmesider på mac. Der skal man uden tvivl have en PC.
Avatar billede enzoenzym Nybegynder
04. januar 2002 - 16:19 #4
Jeg mener godt at spørgsmålet kan debateres. Det er såmen ikke så meget for, at finde ud af, om Mac eller Win er bedst. Men den ene platform udmærker sig på nogle områder, den anden på andre. Feks. er farvestyring temmeligt besværligt under windows - omend det kan lade sig gøre.
Avatar billede enzoenzym Nybegynder
04. januar 2002 - 16:20 #5
Hvorfor er Mac så bedst til tungt grafisk arbejde?
Avatar billede foodear Praktikant
04. januar 2002 - 16:30 #6
Ja, Mac er simpelthen den hurtigste maskine til grafisk arbejde og med hensyn til webdesign så vil jeg mene at mac er lige så god som andre platforme, anvend f.eks Adobe GoLive
Avatar billede larsen1 Nybegynder
04. januar 2002 - 16:31 #7
min erfaring med de 2 platforme at at når du presser din computer(f.eks. ved at åbne et 400Mb billede i photoshop) så er mac\'en stabil. PC\'eren har det med at dø under presset. Jeg ved ikke om det skyldes styresystemet eller om det er adobes oversættelse af photoshop, men den er sikker hver gang.
Hvis jeg skal arbejde, foretrækker jeg at min maskine ikke opfører sig mærkeligt ved stor belastning. Jeg kender dog flere som arbejder med PC, og som er tilfredse med det.....
Avatar billede larsen1 Nybegynder
04. januar 2002 - 16:32 #8
foodear >> Jeps - jeg laver også hjemmesider på mac, men det er en tvungen nødvendighed at teste siderne på PC.
Desuden kan mac\'en ikke afvikle ASP-sider, så hvis man arbejder med asp, er en PC\'er nødvendig.
Avatar billede foodear Praktikant
04. januar 2002 - 16:34 #9
Larsen1
Du har fuldstændig ret!
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. januar 2002 - 17:00 #10
der er vel ikke så megen tvivl hvilken platform der er bedst, det er og bliver MAC.
De har været længere på det grafiske marked end Windows og har meget mere styr på det MAC\'en skal bruges til.
De skifter ikke OS i tide og utide, men er alligevel på forkant med udviklingen.

Selv bruger jeg WinXP til at fremstille et mindre klubblad, men har ingen problemer med trykkeren, der har begge styresystemer.