Avatar billede traded Nybegynder
04. januar 2002 - 15:19 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Installering af Mysql

Hej. Hvordan installere jeg phpmyadmin på min side? Hilsen Lasse
Avatar billede keysersoze Guru
04. januar 2002 - 15:43 #1
du kan ikke \"installere\" phpmyadmin - phpmyadmin er faktisk bare en hjemmeside hvormed du kan administrere en mysql database... så faktisk skal phpmyadmin bare uploades
Avatar billede mr_iceman Nybegynder
04. januar 2002 - 23:40 #2
du skal nok lige huske på at du skal huske at ændre værdierne i config.inc.php filen til de værdier som passer til dine egne værdier og det er nok en god ide at lave noget password protection så der ikke er direkte adgang til din database...

mvh
Avatar billede supermand69 Nybegynder
07. januar 2002 - 22:17 #3
Jeg har en logon jeg selv bruger...!!

hent den her...

http://clark.it-host.dk/temp/php.rar
Avatar billede supermand69 Nybegynder
07. januar 2002 - 22:17 #4
Det skal lige siges at det bruger sessions så du skal have PHP4
Avatar billede mr_iceman Nybegynder
07. januar 2002 - 22:27 #5
hvorfor ikke bare bruge .htaccess det er det nemmeste selvfølgelig hvis din server ikke bruger apache så kan du ikke men det er ret ofte tilfældet du kan læse mere om .htaccess her
www.webcafe.dk under diverse
det er meget nemt..
Avatar billede supermand69 Nybegynder
07. januar 2002 - 22:36 #6
Jamen på min måde tager den user/pass direkte fra brugerne i MySQL ;)

Det er lidt nemmere end man skal til at tilføje dem i en htpasswd-ting-fil i apache *gG*
Avatar billede mr_iceman Nybegynder
07. januar 2002 - 22:40 #7
det kommer an på om der er en som skal have adgang eller om der er flere som skal have adgang og typisk til phpmyadmin så er det kun ejer/admin som har adgang....da man nok vil lave et script til bruger/tilføjere som de så kan bruge til at lave deres nyheder eller hvad nu den skal bruges til.....
mvh
Avatar billede supermand69 Nybegynder
07. januar 2002 - 22:42 #8
Det skal også lige tilføjes at mit logon virker til alle servere... ikke kun apache
Avatar billede traded Nybegynder
24. januar 2002 - 16:15 #9
jeg fandt selv ud af det..