Avatar billede trane Nybegynder
04. januar 2002 - 15:16 Der er 9 kommentarer

Postmodtager (som vedhæftet fil)... MANGLER???

Når jeg vil sende et regneart fra Excel 2000 mangler muligheden for at sende som vedhæftet fil...
Avatar billede kol Nybegynder
04. januar 2002 - 15:53 #1
Det er ikke tilfældet hos mig. Jeg kan vælge at sende til \"Postmodtager\" eller til \"Postmodtager som vedhæftet fil\" eller til \"Distributionsliste\"

Alle muligheder er tilgængelige i >filer< >send til<. Har du ikke mindst fire muligheder i >Send til<? Husk at klikke på den nedadvendte dobbeltpil for at se den sjældent benyttede muligheder.

Hilsen KOL
Avatar billede bak Seniormester
04. januar 2002 - 16:42 #2
Min xl2000 er ligesom Tranes. I filer send til er der 3 valgmuligheder og hvis jeg sætter ikonen for Postmodtager som vedhæftet fil op på baren, er den altid deaktiveret.
Avatar billede trane Nybegynder
04. januar 2002 - 16:44 #3
Jeg har fundet løsningen selv. Der skal tilføjes nogle linjer til Win.ini.....
Avatar billede kol Nybegynder
04. januar 2002 - 16:49 #4
Fint \"trane\"
Men du burde ikke holde hemmeligheden for dig selv. Det var rart for os, som har brudt hovederne med problemet uden at finde den rigtige løsning, også at lære lidt.

Så: Beskriv lidt nærmere, hvad du gjorde i WIN.INI, tak.

Hilsen KOL
Avatar billede bak Seniormester
04. januar 2002 - 16:57 #5
enig KOL.
Avatar billede bak Seniormester
22. januar 2002 - 17:51 #6
Trane, luk lige spørgsmålet og skriv venligst hvad du ændrede.
Avatar billede welder Nybegynder
13. februar 2002 - 17:51 #7
Jeg har samme problem!!!!!!!!!!! hjælp!!!!
bè om
Avatar billede welder Nybegynder
14. februar 2002 - 12:48 #8
Har fundet løsningen!!!

Min bror og jeg fandt ud af at win.ini filerne på to forskellige computere ikke var ens.
På den ene hvor funktionen, virkede var tilføjet en parameterlinje.

Derfor skal man i win.ini tjekke efter følgende er beskrevet:

[Mail]
MAPI=1
MAPIX=1

Er disse ikke beskrevet, tilføjes de manuelt. Wolah!!...så skulle man være kørende..både i Word og Ecxel.

Tak til Trane for hans lidt "halve" løsning (kunne godt have fortalt hvad han ændrede).
Avatar billede welder Nybegynder
14. februar 2002 - 13:09 #9
Har fundet løsningen!!!

Min bror og jeg fandt ud af at win.ini filerne på to forskellige computere ikke var ens.
På den ene hvor funktionen, virkede var tilføjet en parameterlinje.

Derfor skal man i win.ini tjekke efter følgende er beskrevet:

[Mail]
MAPI=1
MAPIX=1

Er disse ikke beskrevet, tilføjes de manuelt. Wolah!!...så skulle man være kørende..både i Word og Ecxel.

Tak til Trane for hans lidt "halve" løsning (kunne godt have fortalt hvad han ændrede).