Avatar billede lakso Nybegynder
04. januar 2002 - 11:45 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

geforce3 = intet billede

var lige ude igår og købe et spritnyt system med alt det nye gejl, incl. et geforce3 =)

Da jeg havde samlet hele møget, og bootede den, var der intet billede, det undrede jeg mig så en del over, og lurede alt igennem i maskinen, pillede alt det ikke vitale fra, og prøve igen, stadig intet. Så prøvede jeg at sætte mit efterhånden gamle TNT2u i, og så virkede det sgu.

Min skærm er noget gammelt apple sjov, men den virker nu fint nok, men kan det være at geforce3 ikke kan finde ud af at arbejde sammen med den?

Ville være rart med et halvhurtigt svar, da jeg gerne vil nå ind og bytte kortet hvis det nu er fordi det er defekt.

mvh. Lakso
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. januar 2002 - 11:49 #1
det gamle TNT2 kort - er det også AGP?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
04. januar 2002 - 11:49 #2
Byt kortet, mit gæt er at det er defekt!!!
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. januar 2002 - 11:49 #3
Går ud fra at geforce3 er AGP :)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
04. januar 2002 - 11:49 #4
hov ja john har fat i noget der, jeg trækker mig!!!
Avatar billede chries Nybegynder
04. januar 2002 - 11:50 #5
Dit gfx kort skal muligvis byttes til et nyt. Er du skikker på du havde den helt nede i slottet ?

Bipper den under opstart eller er der bare sort skærm ?

Hvor stor strøm forsyning har du ? et geforce suger en del power.

Prøv evt om der er en løsning på:
http://www.geforcefaq.com/faq.html
Avatar billede intel4004 Novice
04. januar 2002 - 11:50 #6
Købte du også et nyt kabinet m. minimum en 300W PSU??

INTEL4004
Avatar billede lakso Nybegynder
04. januar 2002 - 11:50 #7
de er begge AGP ja =)

Ville også skyde på det er defekt.. men ville lige være helt sikker.
Avatar billede lakso Nybegynder
04. januar 2002 - 11:51 #8
jaja, 300W =)
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. januar 2002 - 11:51 #9
Som chries siger skal der en stor strømforsyning til for at trække et geforce3 - den skal min. være på 300 watt.
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. januar 2002 - 11:51 #10
ok :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. januar 2002 - 11:52 #11
hvilket styresystem bruger du?
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. januar 2002 - 11:52 #12
du har vel ikke været i BIOS og pille?
Avatar billede lakso Nybegynder
04. januar 2002 - 11:55 #13
da jeg bootede den første gang med geforce3 i kunne jeg intet se, så jeg kunne jo heller ikke ændre noget. Jeg kører iøvrigt windows XP, ikke at det skulle have noget at sige, den viser intet når jeg booter jo.
Avatar billede lakso Nybegynder
04. januar 2002 - 11:56 #14
hmm, ifølge den FAQ, så kan det ske at det ikke gider virke med nogle få monitorer... måske har jeg en af de heldige? ;(

Prøver at tage ind at bytte det først i hvert fald....
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. januar 2002 - 11:58 #15
held og lykke - giv lige en tilbagemelding :)
Avatar billede intel4004 Novice
04. januar 2002 - 12:13 #16
Strømforsyningen skal også kunne levere en delvis kraftig strøm på +5V ledningen...
det er altid prisværdigt ved benyttelse kraftige AGP-kort...

INTEL4004

Avatar billede lakso Nybegynder
04. januar 2002 - 16:49 #17
woowoooo, var lige inde og få det byttet/testet.. kortet var helt dødt hos dem også, så jeg fik et nyt, og søreme så, det virkede ;)

der er sgu meget mere forskel i performance på tnt2u og geforce3 end jeg havde ventet, lækkert kort =)

Jeg tager pointene selv, mm. der er nogen der vil have et par? smid et svar hvis det er =)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
07. januar 2002 - 16:32 #18
Jamen jeg foreslog jo da at bytte det da det nok var defekt, så jeg vil da gerne hjælpe med at lukke spørgsmålet.