Avatar billede access-idiot Nybegynder
04. januar 2002 - 10:36 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

Paint Shop Pro - lav en cirkel.

Jeg har lavet en cirkel i PSP ved hjælp af det værktøj man nu bruger...

Fyldfarven i cirklen er hvid. Jeg skal nu ha\' selve rammen på cirklen til at fate fra den hvide i midten ud til transperant som baggrunden er.

Hvordan gør man dette.
Avatar billede cdc Novice
04. januar 2002 - 10:38 #1
har du lavet den i layers......?

/cdc
Avatar billede pizzaking Nybegynder
04. januar 2002 - 10:44 #2
fate := Fade ... ;)
Avatar billede pspskolen Nybegynder
04. januar 2002 - 10:51 #3
Jeg har lidt svært ved, at kunne \"se\" dit spørgsmål ( mit indre øje :-))
Har du mulighed for at smide din cirkel op, så jeg lige kan se den .......Eller send den til.
alice@pspskole.dk

/Alice
Avatar billede callesen Praktikant
04. januar 2002 - 10:53 #4
Det ordner du i textures-knappen (hold den nede lidt), hvor du vælger fill gradient (den 2. \'knap\') - her er så 4 muligheder for forskellige gradienter - vælg \'centrum\' indstil farver og tegn cirklen.
Avatar billede cdc Novice
04. januar 2002 - 10:54 #5
husk nu at den skal op på nettet, så alle kan se det, pspskolen.....?

Ellers vil det være svært for alle at se hvad der skal gøres....

/cdc
Avatar billede access-idiot Nybegynder
04. januar 2002 - 10:59 #6
----> /cdc
Baggrunden er selvfølgelig \"første layers\"
Cirklen kommer så ind som \"næste lag\"

Hvis du ikke lige har nogen idè prøver jeg at sende den til Alice.
Avatar billede pspskolen Nybegynder
04. januar 2002 - 11:00 #7
Hej cdc.

Det skal jeg nok huske ......

/Alice
Avatar billede access-idiot Nybegynder
04. januar 2002 - 11:07 #8
Prøver altså at sende den til Alice/PspSkolen
Avatar billede pspskolen Nybegynder
04. januar 2002 - 11:21 #9
Når jeg modtager den, loader jeg den på nettet, samt de vejledninger jeg kommer med - Så skulle alt gerne gå rigtig til.

/Alice
Avatar billede pspskolen Nybegynder
04. januar 2002 - 12:12 #10
Hej igen.

Så har jeg lagt en lille vejledning op på denne adresse :
http://home19.inet.tele.dk/egeskov/cirkel.htm

/Alice
Avatar billede access-idiot Nybegynder
04. januar 2002 - 12:32 #11
Jeg har faktisk fundet ud af det nu ved hjælp af Callesen\'s svar så han deler nogle point sammen med PSPSKOLEN.

Ellers tak til alle.
Avatar billede access-idiot Nybegynder
04. januar 2002 - 12:33 #12
Har nu selv fundet ud af det ved hjælp af Callesen\'s svar. Så Pspskolen og Callesen deler mine point.
Avatar billede access-idiot Nybegynder
04. januar 2002 - 12:34 #13
Nåh, ser ud til at min første kommentar også kom med... :o)
Avatar billede access-idiot Nybegynder
04. januar 2002 - 12:37 #14
Nu er jeg altså helt bagud.

Havde ikke set at Pspskolen allerede havde lavet vejledningen til hvordan man gjorde. Håber at det er i orden du kun har fået de 15 point så?
Avatar billede pspskolen Nybegynder
04. januar 2002 - 12:39 #15
Jamen, det er da helt ok !!!

Jeg er bare glad for at kunne hjælpe :-)

/Alice
www.pspskole.dk
Avatar billede callesen Praktikant
04. januar 2002 - 13:14 #16
Tak for point.
pspskolen>> Hvis du mener, at du skal ha\' dem - så sig til.
Avatar billede pspskolen Nybegynder
04. januar 2002 - 13:19 #17
Hej Callesen.

Nej, jeg deler gerne med dig :-)
Det var jo ganske rigtigt det du svarede.

Så lad os dele i porten, vi to vil nok ofte komme til at svare på psp spørgsmål :-)

/Alice
Avatar billede callesen Praktikant
04. januar 2002 - 13:56 #18
Ok. Jeg ville bare lige sikre mig, at du ikke følte dig snydt \'i porten\'.